fallback

Шест начина за подобряване благополучието на работниците

Справянето със стреса трябва да премине от осъзнаване към превенция

19:09 | 26.12.19 г. 8
Автор - снимка
Създател

В статия от 1957 г. за това как да се „поддържат здрави мениджърите“ Financial Times цитира твърдението на лекар на една компания, че мениджърите се издигат до върха заради „по-доброто им от средното здравословно състояние“, което им позволява „да работят по-дълго и по-усилено без да показват прекомерни признаци на напрежение”, пише Андрю Хил за Financial Times.

Нека сравним това с днешното разбиране за това как ръководителите трябва да се справят със стигмата на психичните заболявания на работното място. Ричърд Херън, главният медицински директор на BP, коментира наскоро как новоизбраният изпълнителен директор на енергийната група Бърнард Луни е започнал диалог за психичното здраве. Той, например, е обсъждал в онлайн фирмени форуми как е израснал в домакинство под сянката на депресията.

Корпоративните лекари отдавна са преоткрили себе си като „директори на благополучието“. Грабващото заглавие е лесно да бъде осмяно. Стресът обаче сега е основната причина за отсъствие по болест от работа.

Кери Купър от Alliance Manchester Business School изтъква, че справянето със заболяванията, свързани със стреса, вече не се състои само в осигуряването на „суши на бюрото ви или умереност на обяд - това е лесното за постигане“.

Какво тогава съставлява по-трудните инициативите за благополучие? Открояват се шест урока.

Първо, организациите трябва да работят по-усилено за премахване на стигмата над заболяванията, свързани със стреса, особено в сектори, в които остава неполулярно да се признава, че се усеща напрежение.

Анди Роудс, началник на Ланкашърската полиция и национален ръководител за благополучието на силите в Англия и Уелс, заяви, че когато полицаите са помолени да посочат към кого биха се обърнали за помощ при проблеми с психичното здраве, те на последно място избират отделите за човешки ресурси и професионално здраве.

Работодателите трябва да преминат от култура на „отговаряне за” хората към такава на "грижа за" тях, според д-р Херън. Това също означава компанията да се увери, че самата организация може да се справи. Полицията в Ланкашър преди трябваше да се справя ежегодно с около 150 предписания за психологическа помощ от 6000 души персонал. Сега този брой достига 1000 годишно. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:57 | 12.09.22 г.
fallback