fallback

Революция на покрива: Пандемията дава нов тласък на соларната жилищна индустрия

Вплетени в борба за оцеляване, соларните компании от двете страни на Атлантика се обръщат към онлайн маркетинга и дистанционното инсталиране на панели

14:42 | 09.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Процъфтяващата индустрия на соларните жилищни панели изпадна в състояние на свободно падане, когато коронавирусът принуди потребителите да преосмислят разходите си и временно да се въздържат от допълнителни инвестиции в подобна технология.

Сега, вплетени в борбата за оцеляване, компаниите от тази индустрия от двете страни на Атлантическия океан се обръщат към онлайн маркетинга, не се явяват пред вратата на купувача, използват дронове за инспектиране на фотоволтаиците по покривите, осигуряват си цифрови разрешителни и разработват атрактивни нови планове за финансиране, пише Ройтерс, позовавайки се на редица интервюта с 12 изпълнителни директори на дружества за соларни панели. 

И все пак бъдещето на соларната индустрия като ключов двигател на глобалния преход от изкопаеми горива към възобновяема енергия е поставено на риск.

Слънчевата енергия е вторият най-бързо растящ възобновяем енергиен източник (ВЕИ) след вятърната през 2019 г., според Международната агенция по енергетика (МАЕ). А покривните инсталации, които генерират електроенергия, използвана от домовете или предприятията,  без да захранват мрежата, съставляват повече от 40% от пазара, преди COVID-19 да връхлети.

Компанията за енергийни анализи Wood Mackenzie намали прогнозите си за соларните жилищни панели за Европа и САЩ с цели 30% за тази година, докато в същото време повиши прогнозата си с 3% за Азия, където Китай все още осигурява силна държавна подкрепа.

Джоана Палау, която живее и работи на испанския остров Ибиса, е една от малкото в своя квартал, която иска да монтира 12 соларни панела в своя малък парк през юни. „Ако не работя и нямам стабилност чрез заплата си всеки месец, определено не бих го направила“, признава тя.

За разлика от жилищните фотоволтаици, мащабните соларни инсталации, които захранват мрежата, се представят сравнително добре. Wood Mackenzie намали прогнозата си с по-малко от 10% за Европа и остави почти непроменена тази за САЩ.

Радикална промяна

В САЩ, третият по големина пазар на соларна жилищна енергия след Китай и Япония, около 80% от загубените 100 хил. работни места в сектора до момента принадлежат на монтажисти, съобщават от Асоциацията за слънчева енергия.

Много от служителите, които са успели да запазят работата си, започват да се съсредоточават върху едно от най-големите предизвикателства в бранша: как да намалят разходите за идентифициране на подходящите покриви на потребителите и след това да убедят същите потребители да купят панели.

И соларните компании веднага се ориентираха към онлайн процедурите.

Водещите американски компании за инсталиране на соларни панели SunPower Corp, Vivint Solar Inc и Sunrun Inc заявиха, че се опитват да успокоят потенциалните си клиенти, притеснени от разпространението на вируса. Тя намаляват разходите за привличане на нови клиенти, които Wood Mackenzie изчислява на близо 4000 долара, или 22% от средните разходи за инсталиране на соларна система в САЩ - 18 000 долара.

Обикновено, разчитайки на посещения от врата до врата, ефективна, но скъпа тактика на продажбите, Vivint обучава стотици търговци да комуникират с клиентите по телефон, след като продажбите ѝ спаднаха с 60% заради извънредните ограничителни мерки, споделя главният изпълнителен директор на дружеството Дейвид Байуотър.

До началото на май спадът бива ограничен до 30%.

„Това беше радикална промяна“, споделя Байуотър, добавяйки, че компанията е ускорила своя плана да диверсифицира стратегиите за продажбите и да намали разходите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:52 | 14.09.22 г.
fallback