IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Революция на покрива: Пандемията дава нов тласък на соларната жилищна индустрия

Вплетени в борба за оцеляване, соларните компании от двете страни на Атлантика се обръщат към онлайн маркетинга и дистанционното инсталиране на панели

14:42 | 09.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Всъщност стратегията се оказва толкова успешна, че по-големият конкурент Sunrun обяви на 7 юли, че се е съгласил да закупи Vivint в сделка с всички акции на стойност 3,2 млрд. долара, спестявайки 90 млн. долара годишно и създавайки соларен играч с половин милион клиенти.

Sunrun придоби Vivint заради фокуса ѝ върху директните продажби, модел, за който изпълнителният директор на Sunrun Лин Джюрит каза, че е станал още по-надежден по време на пандемията от COVID-19.

Промяна на играта

Rival SunPower също отбелязва мащабно преминаване към дигиталните продажби, като около 75% от консултациите ѝ сега се осъществяват чрез видео чат. 

Главният изпълнителен директор Том Върнър посочва, че очаква оттук нататък половината от продажбите на дружеството да се извършват дигитално. Според него приключването на сделки виртуално е значително по-трудно начинание от физическите договорености, но това се компенсира чрез намаляване на времето за пътуване между срещите.

В същото време Sunrun е принудена да изтегли търговците си от магазините като Costco и Home Depot по време на блокировките - търговските обекти, които осигуряват при нормални обстоятелства почти една трета от продажбите на компанията.

В рамките на две седмици Sunrun премести своя екип по продажби онлайн и пусна промоция, предлагайки шест месеца домашна соларна енергия за 6 долара.

Sunrun споделя, че нововъведенията, като виртуалните продажби и автоматизирането на другите процеси, ще изтрият около 2000 долара от цената за масив през следващата година.

Революция на покрива

В Европа компаниите за жилищна соларна техника успяват да разработят по-примамливи финансови планове, тъй като пандемията накара клиентите да ограничат съществено разходите.

SotySolar, базирана в Хихон испанска компания, е започнала ускорено внедряване на абонаментен модел тип „Netflix“. Тя инсталира панели и начислява месечна такса, докато собствениците на съответните жилища могат да ги купят или да прекратят договора си, когато пожелаят, заяви съоснователят на SotySolar Даниел Фернандес.

В Барселона компанията Holaluz за производство на възобновяема енергия дава допълнителен тласък на инициативата за инсталиране на безплатни панели за хора с налично покривно пространство, които използва за генериране на енергия, разпределена между всичките ѝ клиенти.

Holaluz очаква да увеличи клиентската си база до един милион и да регистрира до 50 000 соларни покривни инсталации до 2023 г. От компанията посочват, че към момента по-малко от 10 000 испански домове разполагат със соларни панели.

"Това е революцията на покрива", споделя съоснователят Карлота Пи. „Прекарахме толкова много време вкъщи, осъзнавайки стойността, която можете да създадем, превръщайки покрива в източник на енергия“, добавя тя.

Въпреки подобни иновации, на индустрията ще ѝ трябва време, за да се възстанови до темпа на развитие от преди пандемията, посочват нейните представители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още