Авиокомпаниите и транспортният сектор в Европа очакват още едно загубено лято и предизвикателствата на бавната кампания по ваксиниране, растящия брой инфектирани и нови блокади, пише Ройтерс.
Акциите на авиокомпаниите и транспортния сектор като цяло записаха нов спад в края на миналата седмица, след като Франция и Италия отново затегнаха ограниченията срещу коронавируса. Това поставя под съмнения перспективите за възстановяване преди началото на летния сезон. Зимата е тежко време за транспортния сектор,дори и без пандемия.
"Ако няма доверие, заявките просто няма да се възстановят", коментират от дъблинската консултантска компания Alton Aviation пред Ройтерс. Експертите очакват лоши новини във връзка с ваксинационната кампания в Европа, което ще засегне и без това слабите резервации.
Перспективите за лятото са под въпрос и заради растящия брой инфектирани в Гърция и в други туристически дестинации. На този фон много страни се притесняват и забавят ваксинацията с AstraZeneca заради опасения за здравословни проблеми, макар и Европейската агенция по лекарствата (EMA) да заяви, че ползите от ваксината са повече от рисковете.
Международната асоциация на въздушния транспорт (IATA) предупреждава за растящ риск от фалити на авиокомпании до края на годината.
В доста държави движението между отделните региони ще останат ограничени до лятото. Пример е Ирландия, където здравните власти посочиха за основание за това решение ситуацията с коронавируса по света, както и опасността от появата на нови варианти на вируса.
Авиокомпаниите са изправени пред милиардни дългове и някои може и да не оцелеят без свежи средства. Някои от тях започнаха да търсят такива - собственикът на British Airways, IAG,емитира нов дълг в размер на 1,2 млрд. евро. Air France KLM също планира операция по повишаване на капитала и намаляване на натрупаните през миналата година загуби.
Авиокомпанията планира да лети с около 50% от предкризисния си капацитет. Друг водещ играч в сектора - Lufthansa,през тази година ще използва 40-50% от капацитета си отпреди появата на вируса. Но дори и тези планове могат да се окажат амбициозни.
Нискотарифните авиокомпании обаче могат да преживеят по-леко кризата, смятат анализаторите. Компании като Ryanair и Wizz Air по-гъвкаво пренасочват самолетите си между дестинациите.
На този фон авиокомпаниите отвъд Океана съобщават за растящи резервации за пролетта и лятото. Ваксинационната кампания в САЩ има успех и ограниченията в страната се облекчават. Подобно е положението и във Великобритания.
Експертите прогнозират, че при това положение може да се очаква могат да се насърчи пътуването между САЩ и Великобритания - контрапункт на тезата, че пътуванията по кратки дестинации ще се възстановят първи.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
преди 4 години Нищо, важното е че криузните кораби ще се напълнят с американци! :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар