fallback

Страхът да не изпуснеш руши финансите на младежите

Това е ефект от желанието да направиш впечатление, коментира експерт по потреблението

17:32 | 23.07.22 г. 3
Автор - снимка
Създател

Отнема само няколко секунди, прекарани в социалните мрежи, за да видим колко много хора са на почивка в момента, на концерт или колко се наслаждават на храната в даден ресторант.

Със сигурност т. нар. "потребление за отмъщение" (постепенен ръст в потреблението над нормалните му равнища след безпрецедентно икономическо събитие - бел. ред.) се разраства, а пръст в това имат и социалните мрежи.

В същото време забавленията навън станаха значително по-скъпи, но въпреки това много американци (и не само) са склонни да задлъжнеят, за да се позабавляват, пише CNBC.

Според проучвания това вече не се дължи единствено на влиянието на известни личности. Да гледаш как други се хранят в ресторант, отиват на почивка или пазаруват за дрехи или друго, създава желание да не изоставаш. Става въпрос за страха да не изпуснеш (от FOMO - Fear Of Missing Out - бел. ред.).

Близо 40% от младежите признават, че харчат повече за изживявания, отколкото за необходими стоки и услуги, като плащането на сметки, сочат данните от проучване на Credit Karma. Това макар и отчасти се дължи на желанието радостта от изживяването да бъде споделена в социалните мрежи.

Въпреки че мнозинството от младежите казват, че социалните мрежи като Instagram и TikTok имат негативно влияние върху личните им финанси, страхът да не изпуснеш се оказва по-голяма сила.

Междувременно мнозинството от американците посочват, че живеят от заплата на заплата и се чувстват все по-притиснати от икономика, в която инфлацията достигнай най-високото си ниво от 1981 г.

Близо 30% от поколение Z на възраст между 18 и 25 години в САЩ продължават да живеят с родителите си, докато една четвърт от т. нар. Милениъли на възраст между 25 и 34 години също все още са със семействата си.

От тези, които са се изнесли, 32% посочват, че половината от месечните им доходи отиват за плащане на ипотека или за наем.

Въпреки това инфлацията и поскъпващата издръжка на живот не променя този FOMO страх, смята Колийн МакКриъри, експерт по потребление в Credit Karma.

"Това не е просто да бъдеш повлиян, това е желанието да направиш впечатление", каза МакКриъри. На фона на продължаващото покачване на цените обаче "няма да си способен да издържиш на това с течение на времето", предупреди експертът. "Само ще става по-трудно, не по-лесно", каза гостът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:33 | 14.09.22 г.
fallback