Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Задава ли се масово бягство на производителите на автомобили от Европа?

Honda, Nisan, Ford, Jaguar Land Rover, Dyson и General Motors планират рокади

Задава ли се масово бягство на производителите на автомобили от Европа?

Завод на Jaguar  Land Rover във Великобритания. Снимка: Ройтерс

Някои от най-големите производители на автомобили планират да изместят производството си извън пределите на Европа, смята New York Times (NYT).

Динамичните събития около проточилото се напускане на Великобритания от Европейския съюз (ЕС) са една от основните причини за задаващия се индустриален колапс.

Honda, Nisan, Ford, Jaguar Land Rover, Dyson и General Motors (GM) планират рокади в производствените си процеси. И това не е чудно - нека не забравяме, че през 2017 г. GM продаде Opel и Vauxhall.

Веднъж щом заводите на Honda и Jaguar затворят врати, работата си биха изгубили повече 8000 служители, основната част от които са британски поданици.

Друг съществен фактор е цялостното преструктуриране на автомобилостроенето, свързано с масовото навлизане на електромобилите най-късно до 2040 г. В цяла Европа регистрираните коли с електромотори са достигнали 6% за 2018-та, а година по-рано делът е бил 4,8%, твърдят от компанията за индустриални автомобилни проучвания JATO. С подобни темпове до средата на века двигателите с вътрешно горене ще се срещат основно в Източна Европа, Близкия Изток и Африка.

Оказва се все пак, че не само политическите решения се явяват пречка, а проблеми възникват и вътре в бранша. Uber, Alphabet и Tesla повишиха сериозно конкуренцията на пазара, особено в надпреварата за намиране на най-доброто екологично решение за транспорта. Това принуди традиционните компании да свият разходите си и дори да сключат партньорски договори с някои от заклетите си конкуренти през годините. NYT дава за пример януарското споразумение между Ford и Volkswagen по програмите им за автономните електромобили, както и плана от февруари на BMW и Daimler да инвестират общо 1 млрд. евро в разработването на услуги за споделено пътуване и изграждане на захранваща система за електрически коли. Налице са още примери с Audi, IBM, Intel, Mobileye, Fiat Chrysler и Google, които свидетелстват за настъпването на нова ера в бизнеса.

Повече за пазара на коли в Европа вижте в продължението на материала в Bloomberg TV Bulgaria!

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Бойчо Попов
Още по темата: Анализи Honda Ford

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Синдикатът на Skoda: Заводът на Volkswagen ще е в България или Турция