Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Печалбата на Daimler расте с 31% на годишна база

Инвеститорите обаче смятат, че е достигнат пикът в оперативния марж на печалбата, който производителят на Mercedes може да постигне

Печалбата на Daimler расте с 31% на годишна база

Снимка: Архив, Ройтерс

Рекордните продажби на Mercedes-Benz и добрата рентабилност, която реализира Daimler AG, карат някои инвеститори да се опасяват, че компанията може би няма да се представя по-добре от това в бъдеще, пише Bloomberg.

Цената на акциите на компанията се понижи, въпреки че оперативната печалба за третото тримесечие записа ръст от 31% до 3,66 млрд. евро. Този финансов резултат е по-добър от средната прогноза за 3,51 млрд. евро, дадена от осем икономисти пред Bloomberg. Приходите от продажби са се покачили с 13% до 37,3 млрд. евро, като оперативният марж на печалбата на автомобилите с марка Mercedes достига 10,5%, което е по-високо от поставената от компанията цел.

Още по темата

„Пазарът смята, че Daimler е достигнал своя пик за момента“, посочи Арндт Елингхорст, анализатор в Evercore ISI. „Смятам, че Daimler ще има силно представяне по-дълго време, отколкото хората очакват, но компанията няма да види значително развитие оттук нататък“, каза още той.

Тази година Mercedes е на път да изпревари Audi и да стане вторият най-голям производител на луксозни автомобили в света и цели да затвори пропастта между себе си и лидера в сегмента - BMW AG до края на десетилетието. Но Daimler не постави тази цел на първо място, след като финансовият директор на компанията посочи, че „фактори като пазарните условия и усъвършенстването на продуктите“ са също толкова важни.

Продажбите в Китай продължават да губят инерция както за BMW, така и за Audi, докато доставките на Mercedes се увеличават с 31% от началото на годината до края на септември, въпреки че комбинацията от спада на капиталовия пазар и охлаждането на икономиката на страната карат китайските потребители да са по-предпазливи в покупката на автомобили. Успехът на Mercedes в Китай, където срещаше най-силна конкуренция в миналото, се сравнява с 2% ръст на продажбите за BMW и без промяна в нивото за Audi.

Daimler понижи очакванията си за световния автомобилен пазар до умерени заради Китай, посочвайки, че очаква търсенето от азиатската страна да запише само леко повишение. По-високите продажби за индустрията в Северна Америка и Европа ще запазят закупуването на автомобили в световен мащаб на същото ниво като миналата година, прогнозират от компанията.

Daimler потвърди, че очаква значим ръст в приходите и печалбата през тази година.
Докато резултатите на подразделението за производство на камиони е засегнато от забавянето в Бразилия, компанията смята, че продажбите ще се повишат само леко тази година.

По статията работиха: Камелия Рупска, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Най-богатият британец и фен на Brexit се мести в Монако