Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Екоминистърът: Настояваме да не се внасят стари коли от Западна Европа

България иска Брюксел да разпише правила, чрез които да спре износа на замърсяващи автомобили от Западна към Източна Европа

Екоминистърът: Настояваме да не се внасят стари коли от Западна Европа

Снимка: Pixabay

Не можем да забраним вноса на стари коли. Но настояваме да се направи така, че да не могат да бъдат изнасяни такива от Западна Европа към България. Това заяви пред Нова телевизия министърът на околната среда и водите Нено Димов.

Той подчерта, че настояването да не се превръщаме в автоморга на Стария континент е получило подкрепата и на други държави, сред които Полша, Словакия, Литва, Латвия, Румъния, Унгария.

Димов информира, че от Брюксел са поели ангажимент, че ще работят по въпроса през следващата година, а решение вероятно ще има през 2020 г.

Министърът коментира и въвеждането на по-високи данъци за старите автомобили. Той е убеден, че това е „инвестиция в здраве”, защото въпросните превозни средства са вторият най-сериозен замърсител на въздуха у нас. 

Още по темата

Според него по-съществен е проблемът само с битовото отопление на твърдо гориво, като при подмяната на остарелите и вече опасни печки с нови може да бъде както най-евтиното, така и най-скъпото решение.

По думите му ако дадено домакинство живее на място с изградена газопреносна мрежа, то най-изгодният вариант е да се присъедини към нея.

“Ако обаче се наложи построяване на цялата инфраструктура за газификация и електрификация, то смяната на отоплението излиза доста скъпо”, смята Нено Димов.

Министърът е категоричен, че неотговарящите на екоизискванията електроуреди и горива изобщо не трябва да стигат до пазара и добави, че законът, забраняващ търговията с некачествени брикети се забавил, но се очаква да бъде приет от Министерския съвет още следващата седмица.

Екоминистърът изказа мнение и за плановете за строителство на втори лифт в Банско, които бяха спрени, след като на първа инстанция съдът ги обяви за противоречащи на закона.

„България губи възможността да развива един цял отрасъл като планинския туризъм, а хората, които живеят в планинските райони, са сред най-бедните у нас”, посочи Димов и напомни, че трябва да търсим баланса между икономическото развитие и опазването на околната среда, но без да се саботира модернизацията на държавата.
 

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

2
 
9
 
5
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Да обвиняваш износителите за вноса на некачесвена стока е шизофренично! Все едно аз да си купувам буклуци и да се храня нездравословно, а когато се разболея - да обвиня магазините, че са ми ги продавали!?

Като ще се правите на мъже - забранете вноса на коли над 10 г., както вече други го направиха. Тогава конкуренцията при продавачите на втора употреба ще се пренесе на този сегмент и ще караме по-нови коли на конкурентни цени.
1
 
12
 
4
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Да повишат доходите на хората, а не само да се чудат какви данъци да вдигнат. Хората като имат пари ще си купуват и нови коли...
1
 
10
 
3
KPetkov до: s3
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
В бедна държава колко хора да си купят нови коли, но пък едно превратче винаги може да бъде спретнато.
13
 
2
 
2
s3
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Екологичното ни министерство може да намали вноса ако въведе едни по-високи еко-такси за регистрация на старо МПС, до нива от около 5-10к лв. на кова, което ще накара много хора да забравят любовта си към старите коли и да си купят нова и екологична.
1
 
15
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
T.e. министъра иска някой друг да му свърши работата ?

Още от Икономика и политика
Българите определят 2018 за по-лоша от 2017, но очакват по-добра 2019 година