Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Иван Досев: В АПИ няма лоби за трасето на „Струма“

В момента се подготвя допълнителна апликационна форма за запазване на биоразнообранзието в проблемните участъци от магистралата, твърдят от пътната агенция

Иван Досев: В АПИ няма лоби за трасето на „Струма“

Снимка: АПИ

Отговарящата за строителството и поддръжката на пътната инфраструктура в България агенция (АПИ) се противопостави за пореден път категорично на обвиненията, че Камарата на строителите е диктувала как агенцията „Пътна инфраструктура" да строи трасето на магистралата при Кресна.

"Процесът за избор на трасето на АМ „Струма“ е минал през много варианти през годините и не е имало. Не знам да има лоби в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), коментира пред БНТ инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на пътното ведомство.

По думите му се търси ефект на внушение и се разиграват теории на конспирациите, "но ние нямаме никакво отношение към Камарата на строителите. Те са предложили в едно писмо до нас да ни помагат с апликационната форма. Не е практика и никога не се е случвало да се помага на АПИ за апликационните форми. Не знам защо се замесва името им в процеса на одобряване на апликационната форма за АМ „Струма“. Вероятно има някой интерес около това, щом толкова се шуми“, обясни Досев.

Още по темата

 

Той подчерта, че експертите на АПИ търсят оптимално решение, което може да бъде реализирано в кратко време и в нормална ценова рамка. „Магистралата трябва да бъде завършена. Това дали АПИ ще поиска около 1 млрд. лв. от държавата за завършването ѝ е въпрос на анализ и решение на Управителния съвет на АПИ. Подготвяме допълнителна апликационна форма за „Струма“ за запазване на биоразнообранзието. Спомняте си това беше аргумент на ЕК да не ни се одобри предната апликационна форма за проекта“, каза Досев. Той бе категоричен, че не са „изпуснати“ европейски средства.

„Работя от 8 години по ОП „Транспорт“ и няма момент, в който да е имало възможност този участък да бъде 100% финансиран от ЕС. В новата програма, която се подготвя, участъкът от АМ „Струма“ също е включен. Около 1,2 млрд. лв. ще са нужни за завършването на автомагистралата“, допълни Досев.

Той уточни още, че в момента вървят две тръжни процедури за участъка през Кресненското дефиле. „Не сме спрели да работим в тази насока и когато имаме възможност, ще променим начина за преминаване по този участък“, каза още Досев.

По статията работи: Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
1
 
3
red6 до: Shadow1
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Тунела не мога да го направя. Но мога (по-скоро можех, врата се хлопва) да организирам търга, така че на България да излезе по-евтино. Понеже парите щяха да дойдат от ЕС. Сега ще видим дедовия.
1
 
1
 
2
Shadow1 до: red6
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Мисля че все още имаш шанс да предложиш ти да им направиш тунела за същите пари.
0
 
4
 
1
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Тия за *** ли ни взимат. Въпроса можеше да е решен преди 5 години - трябваше просто да се направи тунела от-до. И щеше да е на поне 90% финансиран от ЕС. Ама понеже тукашните тухлари не могат да строят тунели - почнаха врътките, за да може да се вземе проекта от "наши" фирми. Нямало лоби... Тия наистина ни се подиграват.

Още от Икономика и политика
Деница Сачева: Невъзможно е да има 100% справедливост в пенсионната система