IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Комитова: Редовно правителство трябва да подпише договора за тунела под Шипка

Проектът остава стратегически за България, но точно за това не е работа на служебен кабинет да се занимава с него, коментира регионалният министър в НС

15:28 | 06.08.21 г.
<p>
	Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова. <em>Снимка: БГНЕС/Боби Тошев</em></p>

Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова. Снимка: БГНЕС/Боби Тошев

Договорът с избрания изпълнител на тунела под вр. Шипка не е подписан, защото не е работа на служебно, а на редовно правителство. Това коментира в рамките на парламентарния контрол служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова в отговор на въпрос на депутатите от ГЕРБ Томислав Дончев и Николай Нанков.

Служебно правителство не трябва да се занимава с такива стратегически въпроси. Следващото редовно правителство трябва да продължи тази работа, посочи тя.

Комитова допълни и че ако договорът бъде подписан сега, а до три месеца не бъде осигурено финансиране за проекта, поръчката, която беше обявена в края на октомври 2019 г., ще пропадне.

Проектът за изграждането на тунела под вр. Шипка е включен за финансиране в оперативната програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г., която още не е одобрена от европейските власти.

Изпълнител на тунела е избран през юли

Комитова припомни, че процедурата за избор на изпълнител на тунела под Шипка е обявена на 22 октомври 2019 г. Тя посочи, че техническата оценка на предложенията на кандидатите е направена на 15 март т.г., цените са отворени на 19 март, приета е обосновка за цената на 2 април.

От 2 април до 11 май, когато е началото на служебното правителство, и след това до 25 май, когато работи все още старото ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура“, минават 55 дни, в които старото ръководство на Агенцията е можело да избере изпълнител, каза Комитова.

На 25 юни новото ръководство на пътната агенция е поискало от фирмите да удължат офертите до 31 октомври. На 14 юли е направено класиране и е избран изпълнител, допълва министърът. Това е обединението ДЗЗД „Консорциум ПСВТ“ с участници „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД. Подизпълнители на сдружението ще са „Евро Алианс Инженеринг“ ЕАД и проектантската компания „Трансконсулт-22“ ООД.

Отстранени от поръчката са двете турски фирми „Колин Иншаат Туризм Санайи Ве Тиджарет“ АД и „Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет Ве Санайи Лимитед Ширкети“ ООД, както и „Чайна Комюникейшън Кънстръкшън Къмпани ЛТД“.

Комитова увери, че проектът остава стратегически за България, тъй като е част от международен коридор №9 и свързва Северна и Южна България.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:27 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още