Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Красимир Вълчев: Изключена е вероятността за нулева учебна година

Възможно е удължаване на учебната година за учениците в начален етап

Красимир Вълчев: Изключена е вероятността за нулева учебна година

Снимка: Pixabay

Със сигурност няма няма да има нулева учебна година, коментира пред bTV министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. По думите му може да се разгледа краен вариант, при който учебната година да бъде удължена, а това ще е за сметка на лятната ваканция.

„Нулева е вероятността за нулева учебна година“, потвърди министърът.

Ако се удължи учебната година, то това ще важи за учениците в начален етап на обучение. По този начин може да се стигне до сценарий, в който те ще учат през юни. За гимназистите едва ли ще има удължаване на годината, защото това би означавало те да учат през юли, когато обичайно температурите са много високи, уточни Вълчев.

Още по темата

На въпрос дали моделът, в който учениците се прехвърлят постоянно от дистанционно към присъствено обучение и обратното, няма да затрудни много самите училища, министърът коментира, че на този етап няма вариант, който да няма негативи.

„През лятото много обсъждахме различните варианти и избрахме този на превключване... Трябва да се ходи на училище, доколкото е разумно, доколкото ситуацията позволява. От друга страна, не можем да си позволим едни и същи ученици да стоят вкъщи до март месец. Защо до март? Защото най-трудните седмици за образователната система тепърва предстоят, а те ще бъдат през януари и февруари, когато дойдат традиционните сезонни грипни вируси“, коментира още той.

Според него до март може да има облекчаване на ситуацията с Covid-19, но грипните вълни обичайно засягат много ученици. Вълчев посочи, че очакванията са това да се случи през януари и февруари, когато е „почти сигурно, че ще трябва по-голямата част от системата, да не кажа цялата, да премине временно на обучение в електронна среда“.

Министърът уточни, че в момента 40 на сто от учениците учат от вкъщи, но продължителното време у дома и обучението в електронна среда водят до дефицити. След втората или третата седмица пада когнитивната ангажираност, децата се десоциализират и обездвижват, а не на последно място се натрупват психически проблеми, коментира Вълчев.

В момента не се обсъжда удължаване на зимната ваканция, но по думите му по-тежките седмици тепърва предстоят, посочи министърът.

По данни към 13 ноември общо 630 деца и ученици, както и 1534 учители, са заразени с коронавирус. Под карантина са 15 170 деца и ученици и 2401 учители. Броят на училищата, които са преминали на онлайн обучение, е 137. Най-голям е броят им в София, Варна, Пловдив, Бургас, Благоевград, Шумен и Русе. Почти 1300 училища пък нямат регистрирани случаи на Covid-19.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
4
 
1
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
За нулева година те ще изключат вероятността, но за никакви или почти никакви познания на учениците - е доста голяма.

Още от Икономика и политика
Българите между 40 и 50 години са по-склонни да се обучават за нова професия