Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Операторът на столичното летище ще инвестира още 56 млн. лв. за пет години

"СОФ Кънект" планира до 2028 г. Летище София да стане петзвездно регионално летище, работи се и по над сто нови дестинации с авиокомпаниите

Операторът на столичното летище ще инвестира още 56 млн. лв. за пет години

Снимка: "СОФ Кънект"

Над 140 млн. лева ще инвестира в първите пет години на концесията операторът на столичното летище „СОФ Кънект“ при първоначално предвидени 43 млн. евро (84 млн. лв.). Това съобщи изпълнителният директор на аерогарата Хесус Кабайеро на пресконференция, цитиран от пресслужбата на летището.

Още по темата

Мениджърът потвърди, че предстои трансформация на Терминал 2, залегнала в стратегията на компанията. Процесът предвижда увеличение на капацитета, който да осигури обслужване на полетите, изпълнявани до момента от Терминал 1.

„Старият терминал ще запази своята автентичност на сграда с архитектурна стойност, но ще се сдобие с нова функционалност – ВИП и бизнес авиация“, разкри Хесус Кабайеро.

По думите му мисията на компанията е до 2028 г. Летище София да стане петзвездно регионално летище. „Имаме план, знаем как да го постигнем с необходимите инвестиции за това и екипният дух“, коментира мениджърът и потвърди, че вече се работим по над сто нови дестинации с авиокомпаниите.

Кабайеро обясни, че стратегията за развитие на летище София се базира на четири основни стълба. „Първият е пътническото преживяване, което включва целия процес по обслужване на пътника и формира оценката му за летищен престой. Впечатленията на пътуващите започват от пристигането на летището, продължават през регистрацията за полет, проверките за сигурност и гранична полиция, безмитните магазини и зоните за хранене и стигат до явяването му на полетния изход“, поясни той.

Той посочи, че вторият стълб на стратегията е ефективност и свързаната с нея финансова резултатност, измерими с най-добрите летища в Европа.

„Грижата за околната среда е третият основен акцент за развитието на летището – намаляване на собствените емисии на парникови газове с 28% до 2026 г. и постигане до 2036 г. на въглеродна неутралност за операции под собствен контрол“, каза изпълнителният директор на аерогарата.

Той добави, че икономическият и социален принос е четвъртият стълб в стратегията за трансформация, който да допринесе за увеличаване на БВП на България с почти 1%, като добави стойност не само за София, но и за страната като цяло. „Това ще бъде резултат от увеличаващата се полетна свързаност и икономическата активност на летището и свързаните компании“, аргументира се мениджърът.

Кабайеро потвърди, че в следващата година Терминал 2 ще бъде основно реконструиран, ще е строителна площадка, но ще продължи да функционира денонощно. Стремежът на летището е да има обновен терминал – по-приятен за пътниците, но и по-ефективен и автоматизиран от гледна точка на процесите и капацитета.

Ще бъдат преместени и почти двойно увеличени гишетата за чек-ин. Заложена е и пълна подмяна на системата за управление на багаж и удвояване на лентите за пристигащ багаж. Вътрешните линии ще бъдат преместени и така пътуващите до Варна и Бургас ще имат достъп до всички удобства на терминала. Близо 2 хил. кв. м напълно нови търговски площи, които са обслужвани от най-големия оператор в света – Dufry, предстои да бъдат пуснати в експлоатация.

Удвоява се и капацитетът на проверката за сигурност – от 6 на 11 пункта. Ще се изградят и три допълнителни ръкава, които да обслужват и широко-фюзелажни самолети. Планиран е цялостен редизайн на горното ниво на Терминал 2, където ще се разположат бизнес салоните. Част от трансформацията на терминала е и отделянето на пристигащи и заминаващи пътници според Шенгенските изисквания.

Кабайеро напомни, че преди няколко седмици е подписан договор с държавното дружество „Летище София“ ЕАД и „СОФ Кънект“ вече има права върху проекта за ремонт на паркинга на Терминал 2. Обявена е тръжна процедура и 20 строителни компании вече са проявили интерес. През юли се очаква да има подписан договор с избраната строителна компания.

Летище София ще има ново лого, предстои и цялостно ребрандиране на столичната аерогара в духа на новата корпоративна идентичност на компанията.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
TBI и eMAG oбединяват сили, за да предоставят по-достъпно пазаруване