Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Спорният пакет "Мобилност 1" се отлага за следващия Европарламент*

Транспортната комисия на ЕП реши камионите да се връщат в страната на произход на всеки 4 седмици

Спорният пакет "Мобилност 1" се отлага за следващия Европарламент*

Български превозвачи на протест пред ЕП срещу Пакет Мобилност 1. Снимка: БТА

 

Министърът на транспорта Росен Желязков зарадва българските и румънските превозвачи с новината, че нито един от трите доклада по пакета "Мобилност" няма да влезе в пленарна зала на Европейския парламент. Това означава, че лошата вест, която преди това смрази протестиращите, се отлага, пише Dnes.bg

„Заедно с вашата категорична подкрепа и справедливи искания два от докладите по пакета "Макрон" за командироването на шофьорите и за почивките в кабината не са приети, а третият доклад - за връщането на камиона на всеки 4 седмици, беше утвърден от транспортната комисия. Но решението й противоречи на съвета на министрите. Към момента заради създалата се ситуация, която е безпрецедентна, трите доклада няма да влязат в пленарна зала“, обясни министърът.

Още по темата

Два от трите законопроекта, заложени в пакета „Мобилност“ не бяха приети от транспортната комисия. По този начин гласуването на пакетa няма как да влезе в пленарна зала на Европейския парламент, обясни пред Bloomberg TV Bulgaria Йордан Арабаджиевизпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

Според Арабаджиев усилената работа на нашите евродепутати и министъра на транспорта Росен Желязков в последните дни e успяла да обърне резултата.

След промените пакет „Мобилност“ ще се разглежда евентуално вече от следващия Европейски парламент, добави още Арабаджиев.

Той призова за много активна роля на правителство и евродепутати, които още от самото начало на промените да се борят за българския национален интерес.

Според евродепутата Петър Курумбашев положението с Европейския съюз е "Сит на гладен не вярва".

"Няма да приемем и да допуснем огромни сектори от българската икономика да бъдат откъснати", заяви и лидерът на ПЕС Сергей Станишев, цитиран от "24 часа".

Евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков приветства множеството с думите: "Вие извоювахте тази победа, вие ни помогнахте".

По-рано днес беше съобщено, че комисията по транспорт в Европейския парламент не е приела важните за България искания, свързани с международните превози, тя отхвърлила поискания от България компромисен вариант по пакета "Мобилност".

Гласуването стана на фона на протест на българските превозвачи в Брюксел срещу плана "Макрон". Според бранша приемането им въвежда двойни стандарти, които застрашават транспортния бизнес у нас. Стотици протестиращи се събраха в центъра на белгийската столица, за да изкажат недоволството си. В протеста се включиха и колеги на българските превозвачи от Румъния и Полша.

Опитът от страна на ЕК и група държави членки да прокарат явно протекционистки мерки постига единствено разделение. Този опит беше напът да постави началото на края на Европейския съюз, но не успя, посочва се в обща позиция на българските представители в Европейския парламент след проведеното гласуване в Комисията по транспорт и туризъм по Пакет „Мобилност“.

Ние не допуснахме Комисията по транспорт да приеме цялостно решение по Пакета „Мобилност“. За нас е недопустимо при положение, че са отхвърлени две от трите предложения, този въпрос да се поставя на разглеждане в пленарна зала. Очакваме всички институции в България да продължат своите усилия в подкрепа в тази битка за отстояване на нашите национални интереси, пише в позицията.

„Едининят пазар трябва да остане отворен, но без социален дъмпинг в ЕС“ – така защити законодателните промени, станали известни като Пакета „Макрон“, германският евродепутат Исмаил Ертуг.

Той посочи пред БНР, че източноевропейските компании работят за три пъти по-ниско заплащане спрямо западните.

„Трябва да се борите за правата на вашите водачи, а не да ограничавате заплащането за вашите фирми. Трябва да направим нещата по-справедливи и вашите шофьори да имат по-достоен живот. Недостигът на шофьори се дължи на лошите условия“, смята той.

Той защити предложението за връщане на камионите на четири седмици в страната на регистрация и нощувки извън  кабината.

„Дневната почивка трябва да е в кабината, но не и редовната от 45 ч. заради липсата на медицинско оборудване и условията за водачите. Има червени линии, когато хората трябва да почиват, те трябва да излязат от работното място, което важи и за останалите страни по света“, каза евродепутатът, но призна, че ще има и затруднения, ако шофьорът трябва да остави камиона и да пътува 50 км до най-близкия хотел.

*Новината е допълнена в 16:55 ч.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

2
 
2
 
3
khao до: redcretin
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
няма кво да допълня освен псувни :) иначе това говорене е меко казано малoyмно ... айде като са такива ербапи да пуснат един референдум за екзит и катo се приеме (поне според думите на всякви руски трол-имбецили, въпреки че мен ме съмнява) и емигрират и последните чиваи хора и като им спрат фондовете да видим от къде ще краде тиквата и компания... е тираджите ще си останат
0
 
2
 
2
redcretin до: khao
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
По-забавното е че шофьорите пак ще спят в кабините хахахаха, *** :)
А "бизнесът" ще го ***, точно критичната за него промяна влезе в сила. Но какви силни думи, разпадане на ЕС хахахаха, не е истина какви глупаци харчат парите ни в Брюксел!
1
 
5
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
брее и това осиранье успяхте да извадите политически дивиденти ... и да се докарате като че ли сте си свършили работата.

Още от Икономика и политика
Заместник-министърът на младежта и спорта Ваня Колева подаде оставка