Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Дъщерята на Ерик Шмид става медиен предприемач

Софи Шмид възнамерява да създаде уебсайт с нестопанска цел, който да пише критично за агресивните стратегии на интернет компаниите

Дъщерята на Ерик Шмид става медиен предприемач

Софи Шмид. Снимка: Личен архив

Софи Шмид има големи планове. Дъщерята на бившия директор на Google Ерик Шмид планира да издава собствено технологично списание и възнамерява да разгледа в него „комплексните ефекти на технологичните иновации върху световните региони отвъд Запада". Това съобщава американският медиен портал Buzzfeed.

Уебсайтът с нестопанска цел ще бъде пуснат в Ню Йорк в края на годината. Шмид, на 32 години, е в контакт с водещи журналисти от New York Times, Vanity Fair и Wired, които да определят съдържанието. В същото време тя е наела известния медиен консултант Ейми О'Лиъри, за да ѝ помогне да създаде редакцията. 

Още по темата

Критиците обаче се съмняват в независимостта на нейния проект. Ерик Шмид, който беше директор на Google от 2001 до 2011 г., се счита за тайния баща зад гиганта в търсенето. Той притежава 14 млрд. долара, има много връзки и наскоро напусна поста си в Борда на директорите на компанията.

Предполага се, че Софи Шмит няма да получава пари от Google за стартъпа си. Тя възнамерява да пише критично за агресивните стратегии на интернет компаниите. Шмид, която е учила в Харвард и Станфорд, е работил между другото в Дубай, Южна Африка и Китай. Съвсем наскоро тя работи като мениджър комуникации за Uber във Великобритания.

Джил Хейзлбейкър, главен PR директор на Uber, коментира ентусиазирано темата пред Buzzfeed: „Софи е изключително интелигентна и работи невероятно много“. Тя отдавна била излязла от сянката на баща си. „В екипа ѝ от 300 души повечето не знаеха дори на кого е дъщеря". 

По статията работи: Бойчо Попов
Още по темата: Медии Google Ерик Шмид

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Рекламодатели, агенции и социални мрежи ще се борят с онлайн заплахите