Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Петър Мутафчиев: Необходим е анализ на концесията на летище София

Правителството трябва да има ясна инфраструктурна политика с приоритетните коридори, които ще свързват България с европейските, съветва експертът

0
 
5
 
1
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
„Въпросът е дали има верния и точен анализ, който да посочи правилния път за развитието на летище София."
Ами анализът е направен от Световната банка и ЕВБР. Кой, според Мутафчиев, има по-голяма експертиза в областта?
"Министерство на транспорта залага в плана за концесия на летището инвестиция след десет години. Това е достатъчно показателно, че към момента концесионирането на летището не е наложително“, смята той."
Инвестицията в нов терминал се залага ДО десетата, а не след десетата година. По-най оптимистични прогнози проекта може да се реализира за 5 години, в т.ч. проектиране, отчуждения, разрешение за строеж, изграждане. Т.е. очевидно има нужда от инвестиция съвсем скоро.
Освен горните аргументи можем да посочим и съвсем прост и практичен такъв. Управлявано от държавата летището печели по 6-7- млн. средно годишно в последните 10 години. За 35 години би спечелило под 250 млн. Ако ги дисконтираме с 4 % ще падне под 200 млн. А концесионера ще плати 550 млн. на куп, сега. Плюс поне 15 млн. за всяка година.
Очевадно е, че варианта с концесионер е по-добър за бюджета!