IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Google пуска своя нов "Facebook"

Със своята социална мрежа търсачката ще се опита да спре преливането на потребители от своите сайтове към Facebook

11:18 | 29.06.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Така изглежда социалната мрежа на Google. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Така изглежда социалната мрежа на Google. Снимка: Ройтерс

Google е на път да пусне своя собствена социална мрежа, която ще бъде пряк конкурент на Facebook. Тя ще се нарича Google Plus и в момента е в тестов режим.

Според създателите й нейно предимство са по-лесно разбираемите настройки за поверителност, възможността да се обединяват контактите в отделни групи и за всяка група да има отделни права за достъп.

Без да назовава поименно Facebook, Google заяви, че при другите, сега съществуващи мрежи някои структури са недобре разработени и не функционират добре.

"Услугата е подобна на Facebook, включвайки обновяващ се поток от снимки, съобщения, коментари и друго съдържание от подбрани приятели", твърди Брадли Хоровиц, вицепрезидент по продуктовия мениджмънт в Google.

Сред най-важните елементи е и възможността за дефиниране на приятелите по кръгове. В англо- и немскоезичната версия на прессъобщението тя се нарича „Circles“, а в българския вариант - "Кръгове". "В реалния си живот хората използват приятелски кръгове, за да комуникират и да споделят правилните неща с правилните хора", се казва в изявлението на ръководената от Лари Пейдж компания. С помощта на „Circles“ тези приятелски кръгове от реалния живот се вкарват и в социалната мрежа.

Освен това Google+ ще даде възможност за провеждане на групови видеоконферентни връзки на до десет участника - услуга, отдавна желана от потребителите на Facebook.

Google, която вече има своя социална мрежа - Orkut, със силно присъствие в Бразилия, пусна този проект, тъй като от няколко месеца изостава от Facebook по време, което отделят потребителите за търсене в интернет, отбелязва AFP. 

На Facebook, най-популярната социална мрежа в света, се падат 13% от общите часовете, прекарани онлайн през май, докато при Google те са 10%, сочат данни на ComScore Inc. Целта на Google е да се конкурира с Facebook за печалбите от реклама при по-голяма употреба, допълва DPA.

"Това е нещо, което променя качеството на самия Google", отбеляза Брадли Хоровиц, цитиран от Bloomberg. "Това е Google, който познавате и обичате, но сега с хора", допълни той.

Миналогодишният опит на търсачката да пусне подобна услуга, наречена Buzz, се провали заради опасения, свързани със защитата на личните данни. "Сега започнахме от самото начало", казва Хоровиц. "Научихме доста неща от Buzz. И най-важното сякаш беше, че има истинска пазарна ниша за продукт, който взима предвид опасенията на хората за личната им сфера и за начина, по който се обработват данните". 

В момента услугата Google + ще бъде изпробвана сред малка специално подбрана група хора, които трябва да получат специална покана, за да се присъединят. Кога услугата ще бъде достъпна за всички, все още не е ясно.

Преди няколко седмици ексшефът на Google Ерик Шмид призна, че "най-голямата грешка в кариерата ми е, че не осъзнах навреме каква заплаха е социалната мрежа". Според него компанията се нуждае от нов подход за поддържане на растежа в променящата се технологична среда. Самият Шмид признава, че не е бил достатъчно настойчив в проследяването на това каква заплаха може да стане Facebook, пише The Wallstreet Journal.

В средата на май войната между Facebook и Google навлезе в нова фаза, след като стана ясно, че социалната мрежа е повела мръсна кампания срещу компанията на Лари Пейдж. Според американски блогър Facebook е поръчала очерняща медийна кампания срещу конкурента си Google. При това става дума за сферата на личните данни – нещо, за което и самият Facebook непрекъснато е укоряван през последните години.

Според BusinessInsider водещата PR агенция Burson-Marsteller се е опитала да изпълни „мръсна” поръчка на Facebook срещу Google. Агенцията е опитала да наеме известен щатски блогър, който да напише разобличителни статии за Google. Първоначално за поръчители на черния PR бяха заподозрени Microsoft и Apple. По-късно обаче самата Burson-Marsteller признала, че поръчката е на Facebook.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
ZET123
преди 12 години
Браво и само напред!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още