Интернет индустрията заприличва все повече на политиката. За огромен скандал в в бранша се погрижиха Facebook и Google. Според американски блогър онлайн мрежата Facebook е поръчал очерняща медийна кампания срещу конкурента си Google. При това става дума за укори в сферата на личните данни – нещо, за което и самият Facebook непрекъснато е укоряван през последните години.
Според BusinessInsider водещата PR агенция Burson-Marsteller се е опитала да изпълни „мръсна” поръчка на Facebook срещу Google. Агенцията е опитала да наеме известен щатски блогър, който да напише разобличителни статии за Google. Според маркетинговите експерти служители на Google нарушават правата за конфиденциалност на потребителите си.
В писмото, което блогърът е получил, е пишело, че интернет гигантът е събирал, съхранявал и оценявал лична информация за потребителите си без тяхното знание и позволение. В основата на обвинението е една нова функция – от началото на годината, която отразява и социалния кръг на потребителя (приятели на приятелите). В електронното писмо PR агенцията е предлагала и помощ при съставянето на статията, както и публикуването й във водещи медии, като Washington Post или известния онлайн сайт Huffington Post. Блогърът Дан Лайънс, който е бивш репортер на CNBC, отхвърлил предложението и дори публикувал онлайн цялата кореспонденция с PR агенцията. По-късно говорител на Facebook потвърдил пред Лайънс, че компанията му е поръчала акцията.
Първоначално за поръчители на черния PR бяха заподозрени Microsoft и Apple. По-късно обаче самата Burson-Marsteller признала, че поръчката е на Facebook.
От социалната мрежа разкриват, че са наели специалистите, защото Google нарушавала правата за конфиденциалност и използвала в своите услуги информация от Facebook.
Още през есента между Facebook и Google избухна скандал за лични данни. Google затвори достъпа на най-голямата социална мрежа към оценяване на адресите на електронната поща. Facebook предлага на потребителите си с акаунти в Yahoo или Hotmail да ги преровят, за да добавят по-бързо познатите си в социалната мрежа. Услугата обаче не е активна за потребителите на Gmail.
Със своите вече над 600 млн. потребители Facebook е считан от анализаторите за най-големия конкурент на Google. Търсачката печели парите си предимно с обяви въз основа на търсенето. Facebook пък залага на идеята за „социално търсене“, при което мнението на познатите за даден продукт или услуга бе извличано на предно място.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента