IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Холивуд и Ванкувър в битка за китайския пазар на анимация

Канадският град се надява да измести Холивуд и да спечели дългосрочни партньорства с Китай

12:07 | 04.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Конкуренцията за привличането на китайски компании като партньори в анимацията отвъд Океана става все по-голяма. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Конкуренцията за привличането на китайски компании като партньори в анимацията отвъд Океана става все по-голяма. Снимка: архив Ройтерс

Конкуренцията за привличането на китайски компании като партньори в анимацията отвъд Океана става все по-голяма, съобщава The Wall Street Journal.

Кметът на Ванкувър Грегър Робъртсън замина за Китай с идеята да намери партньори, с които канадският град да работи в областта на анимационното кино. Робъртсън е придружаван от мениджърите на големите канадски медийни компании. Той се надява да открие начин да измести Холивуд от мястото му на пазара на анимационни филми.

Робъртсън ще припомни на гиганта China Film Group и на местните студиа като Hairun Media, че Северният Холивуд, както е известен Ванкувър, предлага много по-големи данъчни кредити от южния си съперник. 

В Британска Колумбия, провинцията, в която се намира Ванкувър, местните артисти, които създават цифрова анимация, могат да получат 17,5% данъчен кредит.

За сравнение - данъчните кредити в Холивуд са строго ограничени. На теория някои независими кинодейци и частни фирми могат да получат между 20% и 25% данъчни кредити, но на практика финансирането е често търсено, а това означава и често недостъпно за голяма част от участниците на пазара.

През последните години Hollywood Animation Studios излива милиони долари в Китай с надеждата да създаде дългосрочни партньорства и да се задържи като лидер на пазара. През 2012 г. до големия екран в Китай са достигнали общо 32 анимационни филма. Според държавния всекидневник China Daily те са отчели приходи от 220 млн. долара в боксофиса.

Базираната в Калифорния компания DreamWorks обяви през миналата година ,че ще инвестира най-малко 330 млн. долара в изграждането на анимационно студио в Шанхай като част от джойнт венчър с китайските компании China Media Capital и Shanghai Media Group. И Walt Disney Co. обяви през 2012 г., че ще си партнира с доставчика на интернет услуги Tancent Holings Ltd. за създаването на анимационни филми и телевизионни предавания.

От своя страна Китай се опитва също да разшири дейността си в областта на анимацията. През 2011 г. Министерството на културата откри Национален парк на анимацията в северния град Тиендзин с цел да покаже, че китайските анимации могат да бъдат сериозен конкурент на международната сцена. С подкрепата на правителството компанията Tjanjin North Film Group дебютира на филмовия фестивал в Кан през това лято.

Междувременно Ванкувър се утвърди като сериозен конкурент на Холивуд във филмовата продукция. По думите на Робъртсън Ванкувър вече е постигнал известен успех тази седмица. Канадската компания за анимация Nerd Corps Entertainment сключи сделка с Ciwen Media Group за излъчването на анимацията „Slugterra”в Китай. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:09 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още