Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Изобразителното изкуство измести виното като водещ луксозен актив

Пазарът на изобразително изкуство е постигнал ръст от 21% в 12-те месеца до март 2018 г.

Изобразителното изкуство измести виното като водещ луксозен актив

Снимка: Архив Ройтерс

Пазарът на изобразително изкуство е имало изключително силна година, като е победило други луксозни активи и заема първо място в индекса на луксозните инвестиции на консултантската компания Knight Frank, съобщава онлайн изданието barrons.com.

Класическите коли обаче са останали без гориво в 12-те месеца до март 2018 г., като са попаднали на негативна територия за първи път, откакто Knight Frank започна да следи представянето на луксозните активи през 2013 г.

Подкрепен от няколко продажби за астрономически суми на картини на импресионисти и на следвоенни художници, включително „Спасителят на света“ на Леонардо да Винчи, продадена за 450,4 млн. долара от Christie’s в Ню Йорк през ноември, пазарът на изобразително изкуство е постигнал ръст от 21% от април 2017 г. до март 2018 г., като е изпреварил вината (9%) като най-добре представящ се актив.

Освен това е отбелязан значително по-голям интерес към не толкова известни съвременни художници, чиито картини също бяха продадени за милиони долари, посочват авторите на доклада.

В 12-месечния период от април 2016 г. до март 2017 г. изобразителното изкуство постигна годишен ръст от 7% и се нареди на второ място сред 11 класове активи, проследени от Knight Frank, а виното оглави класацията с ръст от 25%.

Още по темата

Класическите коли, които постигаха двуцифрен растеж на стойността в последните години, са отбелязали спад от 1% в 12-те месеца до март. Причина за резкият спад е напускането на пазара от спекулативните инвеститори, казва Андрю Шърли, главен редактор на Доклада за богатството на Knight Frank и на индекса на луксозните инвестиции.

Но класическите коли ще продължат да бъдат преследвани от информирани колекционери и ентусиасти, които знаят точно какво искат, отбелязва Шърли.

„Няколко марки и модели отбелязват кръгла годишнина тази година. Porsche и Land Rover стават на 70, а култовият модел Ferrari 365 GTB/4, известен повече като Daytona, става на 50, което ще постави тези коли отново в светлините на прожекторите“, допълва той.

В дългосрочен план класическите коли са най-добре представящият се актив като цяло. Този сектор е отбелязал кумулативен растеж от 91% в последните пет години и от 288% в последните десет години спрямо съответно 29% и 55% за изобразителното изкуство.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Вино за 22 млрд. евро е изнесъл ЕС през 2017 г.