IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nestle обмисля продажба на стойност 1 млрд. долара на местни китайски марки

Nestle, която произвежда кафе Nespresso и детската храна Gerber, направи почти две дузини продажби на активи под ръководството на Марк Шнайдер

11:34 | 30.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Швейцарската компания Nestle обмисля възможността да продаде две китайски марки от своето портфолио след години опити да ги направи по-успешни, споделят източници, пожелали анонимност.

Компанията преразглежда собствеността си върху Hsu Fu Chi, местна марка сладкарски изделия, и Yinlu, известна с готовата китайска каша, според същите източници, цитирани от Bloomberg.

Хранителният гигант ще търси повече от 1 млрд. долара за контролните си участия в двете компании.

Nestle придоби и двете компании през 2011 г. в стремежа си да задоволи нарастващото търсене в Китай, само за да се сблъска с бавен растеж няколко години по-късно. Откакто стана главен изпълнителен директор през 2017 г., Марк Шнайдер започна да пресява портфолиото на швейцарската компания, изхвърляйки активи като американски марки шоколад, бизнес с продукти за кожата и отдел за животозастраховане за около 15 млрд. долара.

Nestle, която произвежда кафе Nespresso и детската храна Gerber, направи почти две дузини продажби на активи под ръководството на Шнайдер.

Не са взети окончателни решения и не е сигурно дали обсъжданията ще доведат до сделка, споделят още източниците. Говорител на Nestle отказа коментар. Mergermarket съобщи по-рано, че Nestle провежда стратегически преглед на бизнеса на Yinlu, позовавайки се на пожелалите анонимност източници.

Цената на акциите на Nestle се повиши с 0,4% в Швейцария във вторник.

Yinlu има продажби от около 1 млрд. швейцарски франка (1 млрд. долара), заяви Nestle по-рано този месец. Около две трети от бизнеса се състои от местни продукти като фъстъчено мляко и каша, чиито продажби са били „разочароващи", заяви тогава изпълнителният директор. Останалото е от инстантно кафе, чиито продажби вървят по-добре.

„Ние работим много, много усърдно за справяне с тази ситуация,“ каза Шнайдер по време на разговор с анализатори на 17 октомври. Той многократно е казвал, че Nestle ще продава нестратегически предприятия, ако не е възможно да подобри дейността им.

Hsu Fu Chi – марката, която произвежда сладкарски изделия и закуски, вероятно генерира годишен приход от около 700 млн. франка, според анализатора от Vontobel Жан-Филип Бертши. Nestle се опита да подобри опаковката на шоколадови бонбони на Hsu Fu Chi и добави в порфолиото си закуски, богати на хранителни вещества, за да се хареса на ориентираните към по-здравословно хранене потребители от поколението Y (родените между 80-те години и средата на 90-те години на 20-ти век).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още