Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Манфред Вебер алармира Вестагер за плановете на Volkswagen за Турция

Според информация на списание SPIEGEL лидерът на ЕНП е изпратил специално писмо до еврокомисаря по конкуренцията

 Манфред Вебер алармира Вестагер за плановете на Volkswagen за Турция

Снимка: Ройтерс

Манфред Вебер (CSU), лидер на Европейската народна партия в Европейския парламент, разкритикува остро намерението на германския автомобилен концерн Volkswagen да построи нова фабрика близо до Измир. „VW също носи обществена отговорност и особено с оглед на ограниченията на свободата на печата трябва да се запитаме дали инвестиция в Турция сега е правилна", заяви Вебер пред германското списание SPIEGEL.

Политикът е поискал от еврокомисаря по конкуренцията Маргрет Вестагер да проучи дали помощта на Турция за планираната фабрика на VW не нарушава европейското законодателство. Не може да бъде факт това „нашите държави членки да са обвързани от строги правила за конкуренция и държавна помощ, докато Турция предоставя субсидии за производство, което се изнася на европейския пазар“, се казва в писмо на Вебер от четвъртък вечерта.

Още по темата

Volkswagen планира в бъдеще да изгражда Passat и Skoda Superb в нова фабрика, вероятно в Турция, а производството ще бъде предназначено предимно за износ в Източна Европа. Политици от ЕС подозират, че подкрепата на правителството е била ключът към вземане на решение в полза на Анкара, а VW отрича това.

Съседна България, член на ЕС, също бе в надпреварата за завода, но беше ограничена в ангажимента си за финансиране от европейските регулации. От Турция, която е в митнически съюз с ЕС, всъщност се изисква да спазва правилата на ЕС за конкуренцията. Volkswagen подчертава в изявление пред списанието, че Турция се е представила по-добре в сравнение с много други места.

Въпреки че германският концерн все още не е обявил официално окончателното си решение, през тази седмица стана ясно, че Volkswagen AG е открила свое подразделение в Турция, което ще оперира в западния град Маниса. Компанията Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS ще проектира, произвежда и сглобява моторни превозни средства, става ясно от текста, цитиран от Bloomberg. Тя ще е с пазарна капитализация от 943,5 млн. лири (164 млн. долара).

Още по темата

Освен от стратегически интерес за автомобилния производител, проектът за завод представлява и победа за правителството на президента Реджеп Ердоган в опита му да привлече външни инвеститори въпреки икономическите, политически и военни сътресения в страната.

Съобщението за решението бе обявено на фона на вълна от критики от европейски депутати от различни фракции. Журналисти от вестник Berliner Morgenpost са разговаряли с депутати от ЕНП, Зелените и АЛДЕ, които са изразили подозрението, споделено в понеделник и от председателя на европейската партия на Зелените Райнхард Бютикофер. Според него решението на Volkswagen нарушава правилата на ЕС за закрила на конкуренцията.

„Изглежда, че решаваща роля за избора на Турция е изиграла гаранцията, че с пари на турските данъкоплатци ще бъдат закупени 40 000 автомобила, както и щедрата държавна помощ в размер на 400 милиона евро", каза пред AFP Бютикофер. В рамките на Митническия съюз Турция се е ангажирала да спазва правилата на ЕС, но така и не прилага на практика това обещание, смята политикът, цитиран и от DW.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

4
 
24
 
7
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Аз не бих се изненадал ако европейците бойкотират автомобилите на VW и Skoda.
6
 
23
 
6
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Тоя завод не го ли прежалихме? Да го строят в манафско и толкова. Както би казал божинката - един път губиш, друг път не печелиш, това е...
12
 
25
 
5
zelka007 до: Императорът
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
готин както винаги :)))

това на даймлер е поточна линия за сглобяване на 25.000 на година е-класи и сувчета ... двата най-продавани модела в рассия . страна с 140млн. население - пазара на звездната марка е за около 37.000 на година . понеже санкциите скоро няма да паднат , поне докато ботоксовия шарпей е на власт , това е доста разумен ход - данъчен и антисанкционен евентуално . там импе само ще сглобяват . ватницитe нямат индустрия за доставки , имат суровини но нямат качество . фелфебелите ще си карат всичко и там само заварки (предимно от роботи) и болтове ... :))) ... те тъй с мощното производство ...

а за вагонетките много се изписа , ще си го вдигнат завода в турско , така е решил мажоритарния собственк от катар . точка . това в момента е само пушилка . в ЕС скоро да караш дизелова кола ще е голям лукс . хибридите и електрички , и то в рамките на няма и петилетка . не ти ли прави впечатление в клета майка България колко хибриди и електрички срещаш по столичните улици ? само се загледай ...
6
 
41
 
4
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Тук май само умопобъркани пишат коментар и. Я марш в Африка, където няма правила.
34
 
12
 
3
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Другите компании да гледат и да бягат докато е време от Европа .

Още от Новини
Електромобилите може да се окажат заплаха за мрежата в Европа