IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Audi: Софтуерът вече е по-важен от мощността

Според главния изпълнителен директор на компанията нивата на оборудване и цените на колите се определят не от мощността на мотора, а от изчислителните им системи

17:50 | 01.08.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Ако досега производителите на автомобили са се състезавали основно в постигането на мощност на своите двигатели, то борбата между тях вече се измества в ново направление – създаване на софтуер за автоматизирани превозни средства. Това обяви главният изпълнителен директор на Audi –Маркус Дюйсман, в интервю за агенция Ройтерс, цитиран от Automedia.bg.

Новият шеф на компанията от Инголщад вече събира екип от 200 инженери за концерна майка Volkswagen Group, които трябва да създадат нова компютърно управлявана система за превозни средства. Проектът носи името „Артемида“, като задачата пред него е да настигне и изпревари лидера в областта на софтуера при автомобилите – Tesla.

„В момента изоставаме при дигитализацията, но това е положението засега. Бъдещите автономни автомобили се нуждаят от процесори и софтуер, за да анализират данните от радарите, лидарите и камерите, с които са оборудвани. Това им е нужно, за да могат да се движат сами и да избегнат инциденти на пътя“, коментира Дюйсман.

Топ-мениджърът допълни, че в миналото колите с големи двигатели автоматично са приемани за по-добри от останалите. Сега обаче ключов показател за определянето на премиум-автомобилите ще бъде интелигентността на техните системи. Това принуждава Audi и Volkswagen да променят коренно начина, по който проектират своите превозни средства.

„Техническото развитие на превозните средства вече не е организирано в зависимост от размера им, а от електрическата и електронната архитектура, на която са изградени. Нивата на оборудване и съответно цените на автомобилите вече се определят не според мощността на мотора, а според мощността на изчислителните им системи и броя на сензорите, с които са оборудвани“, добавя Дюйсман.

Целта пред проекта „Артемида“, в който участват и инженери, работили в отбори от Формула 1, е до 2024 година да разработи автомобил с огромен брой допълнителни функции. За да се избегне бюрокрацията в марките на Volkswagen Group, екипът е отделен от останалите структури и работи напълно самостоятелно. В проекта е включена и компанията Car.Software, която също е базирана в Инголщад.

„Не изключвам възможността, и други външни компании да се включат. В случая скоростта на работа е особено важна. Със сигурност, първият автомобил от този проект ще бъде с марката Audi”, каза още Дюйсман.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:26 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още