Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Брам Схот ще поеме поста главен изпълнителен директор на Audi

Смяната се налага, след като полицията задържа сегашния ръководител на компанията Руперт Щадлер

Брам Схот ще поеме поста главен изпълнителен директор на Audi

Снимка: Архив Ройтерс

Брам Схот, който в момента е шеф на продажбите и маркетинга на производителя на луксозни автомобили Audi, ще поеме поста главен изпълнителен директор на компанията, след като полицията задържа сегашния ръководител на компанията Руперт Щадлер, според информация на ДПА, цитирана от БТА.

Щадлер бе арестуван в Германия във връзка със скандала дизелгейт, избухнал през 2015 година, когато Volkswagen призна, че при някои от дизеловите му автомобили има монтиран софтуер, който да занижава тестовите данни за отделените вредни газове.

Още по темата

Назначението на Схот трябва да бъде одобрено от надзорния съвет.

Схот, който е холандец, работи за Volkswagen Group от септември миналата година.

Щадлер е първият високопоставен служител на Audi, който е задържан. По-рано този месец мюнхенската прокуратура разшири разследването си в Audi, включвайки Щадлер и друг високопоставен служител, като ги разследва по подозрение в измама и подвеждаща реклама, допълва Ройтерс.

Има информации, че надзорният съвет на Volkswagen заседава в централата си във Волфсбург, за да обсъди ситуацията.

Обвиненият се яви пред съдия следовател, който нареди той да остане под стража, посочи мюнхенската прокуратура в изявление по повод ареста на Щадлер.

Главният изпълнителен директор на Audi бе задържан в дома си тази сутрин преди да бъде изправен пред съда. Все още не е направил изявление, каза говорител на мюнхенската прокуратура, като допълни, че Щадлер е поискал първо да говори с адвоката си.

Консултация с адвокат е планирана за вторник, а полицейския разпит се очаква да започне в сряда най-рано.

Местонахождението на Щадлер не е разкрито.

Щадлер е подложен на критики още откакто Audi призна, че е използвал манипулиращия софтуер през ноември 2015 година, два месеца след Volkswagen, но той се радва на подкрепата на семействата Порше и Пиех, които контролират двете компании.

Според прокуратурата Audi е продала най-малко 210 000 дизелови коли с манипулиращия софтуер в САЩ и Европа от 2009 година, отбелязва ДПА.

По статията работи: Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Канадската полиция спря за проверка спящ шофьор на Tesla