Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Мъск: Ролята на правителството трябва да бъде на съдия, не на полеви играч

Cybertruck може да се окаже „най-добрият продукт на компанията досега“, заяви милиардерът и главен изпълнителен директор на Tesla

Мъск: Ролята на правителството трябва да бъде на съдия, не на полеви играч

Главният изпълнителен директор на Tesa Inc. Илон Мъск. Снимка: Bloomberg L.P.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск се обяви срещу подписания от американския президент Джо Байдън икономически пакет, поставяйки под въпрос необходимостта от подобно законодателство, което да подкрепя налагането на електрическите автомобили на фона на опасенията, че контролът върху държавните разходи започва да губи сила.

„Не го приемайте. Това е моята препоръка“, изтъкна Мъск по повод законопроекта по време на видеоконференция, организирана от Wall Street Journal.

Позицията на Мъск изглежда е в противоречие с обявената мисия на Tesla: да ускори глобалния преход към устойчива енергия. Но през последните няколко години компанията се сблъска с растящата конкуренция в лицето на редица компании в САЩ, произвеждащи електромобили. Тя се намира в по-неблагоприятна позиция от тях, тъй като отпадна държавната подкрепа в размер на 7500 долара за нейните превозни средства в началото на 2020 г., пише Bloomberg.

Докато планът на Байдън „Да изградим по-добре“ ще възстанови кредита от 7500 долара за Tesla и ще премахне всяко ограничение за броя на електромобилите, които отговарят на условията за федерална помощ за производителите, той предоставя на потребителите още 4500 долара, ако колата бъде сглобена от синдикални работници. Както е известно, работниците на Tesla не членуват в подобни организации, което лишава концерна и съответните клиенти от подобен бонус. 

Още по темата

Критиките на Мъск – той определи дефицита на федералния бюджет като „налудничав“ и неустойчив – са предхождани от месеци на обществено напрежение между най-богатия човек в света и Белия дом. През август Байдън посрещна представители на General Motors Co., Ford Motor Co. и собственика на Chrysler Stellantis NV в двора на Белия дом, за да обяви своята изпълнителна заповед за електрифициране на автомобилите, продавани в САЩ до края на десетилетието. Мъск не беше сред поканените.

Говорейки от фабриката, която Tesla строи в Остин, Тексас, Мъск призна, че САЩ биха могли да имат по-добри летища и магистрали и да се справят по-добре със задръстванията в градовете. Той призова за изграждане на някаква комбинация от двуетажни магистрали и тунели - последното предложение ще съответства на мисията на The Boring Company, компанията, която той основа през 2016 г.

Но тези насоки не са включени в инфраструктурния пакет, който Байдън подписа миналия месец, включващ 7,5 милиарда долара за разширяване на зарядната мрежата на САЩ. Мъск нарече тази конкретна мярка „ненужна“ и каза, че подкрепя отпадането на всички федерални субсидии, включително за петролната и газова индустрия.

„Ролята на правителството трябва да бъде на съдия, не на полеви играч“, изтъкна Мъск. Трябва да се „махне от пътя и да не пречи на напредъка“, добави той.

Tesla се възползва от федерален заем от 465 милиона долара през 2010 г., който компанията изплати три години по-късно.

Отношенията с Китай

Мъск запази своя сдържан тон относно Китай. Той описа отношенията на Tesla с правителството на азиатската страна като добри, добавяйки, че това не означава, че той подкрепя всичко, което прави страната.

Въпреки че прогнозира, че икономиката на Китай е на път да нарасне двойно или дори тройно спрямо американската, Мъск каза, че мнозина в Пекин са навършвали пълнолетие, когато икономиката им е била все още малка и страната се е чувствала изоставаща.

„Те не са оценили напълно факта, че Китай наистина ще бъде голямото дете в блока“, коментира Мъск.

Популация и раждаемост

По време на своето интервю Мъск повтори твърдението си, че намаляването на раждаемостта е „един от най-големите рискове за цивилизацията“.

На въпрос дали това е причина да има толкова много деца – Мъск има шест сина – той отговори: „Опитвам се да дам добър пример“.

„Технокралят“ на Tesla се подигра с позициите в компанията, включително с тази на главен изпълнителен директор, наричайки я “измислена титла“ без значение. Мъск призна, че работи седем дни в седмицата и разпределя голяма част от времето си между Tesla и Space Exploration Technologies (SpaceX).

Cybertruck и психоделици

Мъск заяви, че електрическият пикап Cybertruck, който трябва да започне масово производство през 2023 г., може да се окаже „най-добрият продукт на компанията досега“, но предупреди, че има много нови технологии и е труден за производство.

Милиардерът, който се прочу допълнително и с цигарата от марихуана, която пушеше по време на видео интервю с подкастъра Джо Роган през 2018 г., се пошегува с наркотиците след въпрос относно стареенето и психeделиците. „Мисля, че наркотиците вероятно те карат да остаряваш по-бързо”, сподели милиардерът.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
1
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Мъск е напълно прав, листата с компании в ЕС, САЩ и Канада които са получил и получават държавна помощ е много дълъг и Тесла е сред Най-малко облагодетелстваните. Според мен държавния кредит който Тесла изплатиха преди 5 г. бе най-добре похарчените пари във Федералния бюджет на САЩ за последние 60 г.
9
 
2
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Напушеняка май се е самозабравил, ако не бяха държавните дотации - досега нямаше ни тесли, ни спейсХове ни нищо да е пипнал. Все така е на загуба и все така го спасява държавата с дотации на изкуствено дишане.

Още от Новини
Електромобилите са двигателят на растежа на автомобилния пазар в Китай