IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шефът на Stellantis сигнализира, че няма да има съкращения на работните места

Новият концерн ще търси увеличаване на своя отпечатък на китайския автомобилен пазар, заяви Карлос Таварес

12:45 | 20.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Карлос Таварес. <em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Карлос Таварес. Снимка: Bloomberg L.P.

Публичният дебют на Карлос Таварес като изпълнителен директор на новата автомобилна група Stellantis NV, създаден след сливането между Fiat Chrysler и PSA Group, подчертава ангажимента му да поддържа баланса в рамките на новия концерн, пише Bloomberg.

62-годишният Таварес разгледа множество важни въпроси за това как производителят, който покрива пазари като Италия, Франция и САЩ, може да запази работните места, наличните производствени мощности и марки, като същевременно свие разходите с 5 млрд. евро. годишно.

Двете компании разполагат с няколко фабрики, които не работят на пълен капацитет. И докато марки като Jeep и Peugeot със сигурност ще оцелеят, перспективите за Maserati и DS изглеждат мрачни.

Въпреки че Таварес избягваше да дава твърди гаранции, той се застъпи за 400-те хиляди работници на концерна. 

„Има много други проблеми за решаване от това да се съкращават работни места“, изтъкна той по време на пресконференция. „В крайна сметка има неща, които могат да бъдат избегнати. Вярвам, че Stellantis действа като щит“, добави Таварес.

Той отправи „ясно послание, че компанията е фокусирана повече върху конкурентоспособността, селективния растеж и политическата независимост, отколкото към преструктурирането или обема“, коментират анализатори от Jefferies Philippe Houchois.

В първия час от борсовата търговия в Милано акциите на Stellantis поскъпнаха с 2,2%, добавяйки общо 10% към своята стойност след дебюта на обединената компания. Минути след 12:30 ч. българско време книжата поскъпват с 1,8%.

Битката за Китай

Stellantis ще се бори да увеличи своя отпечатък в Китай, където марките на Fiat Chrysler и PSA не са позиционирани добре. Сформираната е работна група, която ще търси варианти за увеличаване на пазарния дял на концерна в азиатската страна – най-големият автомобилен пазар в света.

„Ще прекроим стратегията си за Китай“, изтъкна Таварес пред Bloomberg. „Не изключваме нищо, по един или друг начин нещата трябва да се променят“, добави той.

Търговската сделка, сключена между Великобритания и Европейския съюз (ЕС), е определена от Таварес като „относително положителна“, което представлява окуражителен знак за бъдещето на заводите на Stellantis в Обединеното кралство, където се сглобяват Opel и Vauxhall.

Тепърва се очаква ръководството на Stellantis да оцени въздействието на Brexit върху своите британски операции.

По отношение на съвместното предприятие между Fiat Chrysler и Hon Hai Precision Industry Co., която сглобява iPhone за Apple, концернът ще трябва да определи целите за съвместно производство на електрически превозни средства в Китай. Според Таварес Stellantis е отворена към сътрудничество с Apple или с някоя друга технологична компания относно електромобилите, „стига да не се създаде технологична зависимост“, която да застраши бъдещето на автомобилния производител.

Целите за въглеродните емисии

Stellantis ще може да отговори на стандартите за емисиите на въглероден диоксид, наложени от ЕС, през следващите няколко години и не би трябвало да спира производството на определени продукти, посочва Таварес.

Въпреки че Fiat Chrysler успя да спази регулациите на ЕС, само защото отчиташе въглеродните емисии съвместно с Tesla Inc., сега концернът ще се възползва от възможността да получи достъп до платформите за електромобили на PSA. Stellantis ще спре да купува кредити от производителя на Model 3 след следващата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:28 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още