Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla е произвела рекордните 80 000 коли за това тримесечие?

Доближаваме се все по-близо до рентабилността, твърди Илон Мъск в мейл до служителите си

Tesla е произвела рекордните 80 000 коли за това тримесечие?

Снимка: Ройтерс

Американският производител на електрически автомобили Tesla е произвел рекордните около 80 000 електромобила през изминалото тримесечие, предава специализираният сайт Electrek, като се позовава на запознати източници. 

Това ниво на производство е безпрецедентно за производителя на автомобили, но доставките може да се окажат още по-впечатляващи, пише изданието. То информира още, че Tesla вече е счупила нов рекорд след приключването на тримесечието, като е произвела около 50-55 хил. броя Model 3 S.

Самият главен изпълнителен директор на концерна Илон Мъск смята, че той е „много близко" до това да се превърне в печеливш след години "изгаряне" на пари в брой, но предупреди, че неделята ще се окаже ключова за това компанията му да постигне „епична победа“ за производствените си цели.

На фона на бурните събития в производителя през последните седмици, които завършиха със споразумение между Мъск и борсовия регулатор, се очаква през тази седмица компанията да отчете данните си за производството за третото тримесечие.

В два имейла, получени от CNBC, Мъск увещава служителите да „пренебрегват разсейванията" и ги уверява, че компанията е близо до това "да докаже на скептиците, че грешат". В неделя Мъск заявява, че Tesla е напът „да постигне победа над всички очаквания".

Анализаторите следят  и реакциите на пазара, след като през уикенда Tesla и Мъск сключиха споразумение с Комисията по ценните книжа и борсите (Securities and Exchange Commision – SEC). След споразумението цената на акциите пое нагоре след първоначален шок и приключи сесията с ръст от 17,35 на сто до 310,70 долара за брой. 

От Софтуерния университет поясняват, че Илон Мъск все още е главен изпълнителен директор (CEO) на Tesla. Тъй като регулаторът изисква отстраняването му от всякакви ръководни постове, все още не е ясно дали ръководството на компанията ще го освободи и от тази позиция. От Софтуни допълват, че един нов главен изпълнителен директор би трябвало да се справя с производствени проблеми, съображения с ликвидността и други финансови и технически проблеми.

Ако погледнем назад, Tesla имаше лесен достъп до капиталовите пазари поради имиджа на Мъск като визионер. Без Мъск инвеститорите едва ли биха продължили да влагат средства в компания, която до този момент няма отчетена годишна печалба.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (11)

   1| 2    
0
 
3
 
11
преди 1 година
Няма профилна снимка
Забравих, сепециално за инвеститора дето си прави ветрило с акциите на Форд и казва на Мъск Мошшшеник!
Приходите на Тесла през 2018 ще бъдат около $20 млрд с почти 90% вероятност или около 70% нарастване спрямо $11.8 млрд от 2017!
Според теб това е сигурен сигнал да го махнат на Мъск и Тесла ще фалира, нали така?
хахаха
1
 
5
 
10
Sokratus до: Sokratus
преди 1 година
Няма профилна снимка
Снощи излязоха данните за продажбите в САЩ! От 15 производителя 7 са вече с намаляващи приходи на годишна база, като водач е Daimler с над 15%! И това се случва при увеличение на обите продажби в сравнение с 2017!
На месечна база само 4 са на плюс и 11 са на минус!
Tesla вече продава на месец колкото BMW и MB, и до края на година има всички шансове да задмине и VW по месечни продажби. Акционерите в тези компании могат спокойно да питат шефовете си, къде проспахте този бум!?!
;)
1
 
1
 
9
Sokratus до: zelka007
преди 1 година
Няма профилна снимка
Tesla публикуват в отчета от кое колко печелят и от къде идват загубите. Имат над $350 млн разходи за изледвания и развитие, $750млн за администрация и продажби и $150млн финансови. Тези разходи от от над $1.25млрд трябва да бъдат надминати от печалбите им в автомобилният отдел, а той беше само $619млн в Q2. Точно поради увеличените им продажби на Модел 3 с около над $2млрд ще им добавят около $400млн печалба на автомобилният отдел. И карйната загуба ще намалее до доста под $300млн. С което ще му развърже ръцете на Мъск да почне да развива отново Гигафактори 1. Може да очакваме да направят около 100 хиляди продажби през Q4, което почти сигурно ще ги изведе на печалба.;)
1
 
5
 
8
zelka007 до: Sokratus
преди 1 година
Няма профилна снимка
ха ха ...
не аз , а Тесла са железни.
аз лично смятам , че са на печалба . и то , че са на печалба от производството и продажбите още от предишното (Q2) тримесечие . но имат голями инвестиционни разходи и продължават да ги трупат . юли месец добавиха оборудване за нови 3 поточни линии за батерии в гигафабриката към съществуващите 10 . трябва да разширяват сградата , смятат да я удвоят застроената площ , за да могат да се справят 2020 с производството на пикапа - е те там ще е големия удар . в момента , това го твърдя с 90% сигурност , доокомплектоват линията за камионите Semi и настройват роботизираните части от нея , обучават персонал . занимавам се с производство и знам за тези дребни и незначителни неща , които правя колко време отнема да се подготвят , а пък подготовката за производство на камион е доста по-трудоемка и сложна дейност . дори смятам , че са внесли аванси за производството на поддоставчиците си за основните материали нужни за компонентите по камиона . в момента договарят нови гигафабрики в Европа и в Китай . освен това разходите за проектиране на колите , камионите , пикапа и спортния автомибил не са малки . вярно , по-опростени са - няма скоростни кутии и ДВГ , но другите неща са си там :))) и трябва да се измислят , проектират и направят .

много се надявам и нашите европейски производители да се ориентират така сръчно и бързо и да пренастройват производствените си линий . пък ако увеличат и заводите и поръчките в българския клъстер за авточасти ...

тук можем само да гледаме и да се учим ... чат-пат и да хейтим :))) . Импа нещо се загуби с коментарите под тези новини :)))
0
 
4
 
7
Sokratus до: zelka007
преди 1 година
Няма профилна снимка
Джелезен си!
И сега малко да посмятаме. Доставени количества Модел 3 през Q2 18449. Нарастване на доставените Модел 3 през Q3 55840-18449 = 37391 бройки или почти тройно нарастване. Ако я умноожим по средната цена на Модел 3 публикувана в интернет около $59000, това прави около $2.2 млрд. Това означава, че приходите за тримесечието, ще са над $6млрд! И сега най-важното е колко ще е загубата за това тримесечие? Ако съдъм по отчета им за Q2 и ренталбилността на автомобилният отдел е около 21% или тези допълнителни приходи ще донесат около $462 млн допънителна рентабилност. Така, че може да очакваме загуба от порядъка на $745 - $462 - $103 (разходи за реструктуриране) = $180 млн!!!! Което е трърде оптимистично, но може пък да съвпадне точно с писмото на Мъск до работниците!
За мен лично, ще е голям успех загубата да е под $300 млн, но скоро ще разберем!
Новините са твърде оптимистични!
;)

Още от Новини
Франция ще намали подкрепата си за електромобилите