Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Суровини

Tesla планира да добива литий чрез нов метод, използващ готварска сол

Компанията на Илон Мъск цели да намали разходите за производство на батерии, като се фокусира върху добива на лекия метал в щата Невада

Tesla планира да добива литий чрез нов метод, използващ готварска сол

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Американският производител на електромобили Tesla Inc. си е осигурил права за добив на литий в щата Невада, след като се е отказал от план за закупуване на компания, която добива най-лекия метал там, съобщава Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с темата.

През последните месеци концернът е провел дискусии с Cypress Development Corp., която извлича литий от находища в югозападна Невада, но страните не са постигнали споразумение, посочват източниците, пожелали да запазят анонимност.

Tesla, която обеща да намали разходите си за батерии с 50%, вместо придобиването на въпросната компания, се е съсредоточила върху план, който главният ѝ изпълнителен директор Илон Мъск очерта миналата седмица – сама да добива литий в щата. 

Още по темата

До момента добивът на литий от глинести почви се оказа трудно и скъпо начинание. Нито една компания не е успяла да произвежда количества, които да имат търговско приложение, използвайки тази практика. Но решението да добива сама този ценен за индустрията ресурс е в центъра на плана на Tesla за намаляване на разходите за батерии и изпълнение на обещанието на Мъск да пусне на пазара електрическа кола на стойност 25 000 долара.

Основателят и изпълнителен директор на компанията се обърна към инвеститорите през миналата седмица, като заяви, че Tesla е осигурила достъп до над 4 хил. хектара богати на литий находища в Невада и планира да използва нов, „много устойчив начин“ за извличане на метала.

Решението на автомобилния производител да произвежда свои клетки за батерии и да навлезе в производството на литиево-йонни батерии и свързаните с тях суровини има за цел да добави вътрешен капацитет наред със сделките с външни доставчици, тъй като търсенето на електрически превозни средства нараства. Този месец компанията сключи петгодишен договор за доставка на суровини с Piedmont Lithium Ltd., която развива добивен проект в Северна Каролина.

Според Albemarle Corp., водещ производител на литий, производителите на автомобили търсят по-голямо участие в своите вериги на доставка, за да гарантират, че ще имат достъп до суровини в нужните обеми. Според пазарните прогнози производството на литий ще се забави, докато търсенето на метала ще продължава да нараства ускорено, тъй като реализирането на нови добивни проекти и разширяването на производството се забавя в резултат на спада на цените на суровината от средата на 2018 г.

Добивът на литий от глинести почви обикновено се счита за твърде трудна и скъпа дейност поради ниските проценти на възстановяване, коментира анализаторът на BloombergNEF Шарън Мустри. BNEF очаква около 5% от глобалното предлагане на литий да се осъществява чрез неконвенционални ресурси, предимно глина, до 2030 г.

Мъск заяви, че Tesla се фокусира върху разработването на метод за извличане на метала с помощта на натриев хлорид, или готварска сол, вместо чрез по-скъпи химически реагенти. Досега никоя друга мина не използва този начин на добив, посочва Мустри.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (14)

   1| 2    
3
 
2
 
14
redcretin до: ED
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Единствената на печалба е Пейпал и то след времената на Мъск там :)
Тоя измамник...
2
 
0
 
13
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Класически Deus ex machina :)
3
 
2
 
12
ED до: 0pk
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Трябва да си бавно развиващ, за да ги вярваш тия глупости.
Наистина ли вярваш, че еволюцията се случва, ако правиш нещата само по установения начин?!?!?!?

Мъск (или неговите инженери) правят всичко по различен начин от установения до момента в дадена индустрия. Като започнеш от Пейпал, минеш през Space X (ракетите излитат и кацат за разлика от всички други), Тесла продава без дистрибуторска мрежа с 20% марж, Boaring company дълбае тунели на 1/10 от цената на традиционните миньори, и т.н.

Доколкото ми е известно Единствената компания, която все не е на печалба е Солар сити, но и това ще се промени като наберат инерция с продажбите на соларни покриви, където пазара е за милиарди годишно.

На твоя приятел му кажи да си смени очилата, като чете отчетите на компаниите щото нещо не му се отдава.
1
 
3
 
11
zelka007 до: Императорът
преди 2 седмици
имаш предвид този тромбон , дето е наследствен милиардер с имотен бизнес и събира наеми , фалирал е три пъти и се крие от данъчните като партизанин ... ако е този , такива с лопата да ги ринеш по света ... :)))
3
 
3
 
10
Императорът до: zelka007
преди 2 седмици
Зелков, чакаме го да спечели 1.00 $ вече 13 години. Ама от основна дейност, не то търговия с въглеродни емисии. "Тромбонът" не го мисли, той е станал милиардер на два пъти и то от реален бизнес, не от продажба на розави балончета... и него никой не го е толерирал и субсидирал на държавно ниво.

Още от Суровини
Притеснена от слабото търсене, ОПЕК+ обеща да действа при нужда