Все повече пазарни анализатори възприемат мнението, че до 2040 г. един на всеки три леки автомобила по света ще се захранва с електричество чрез батерия. Но „електрическите сърца“, които задвижват тези превозни средства, не са вечни, така че какво ще стане с тях, след като изгубят своя заряд?
Климатичните цели, новите правила относно емисиите на въглероден диоксид, намаляващите разходи и промяната на потребителските навици сигнализират, че продажбите на електрически превозни средства ще се увеличат бързо през следващото десетилетие, пише Euractiv.
Европейският съюз (ЕС) и страните членки, които вече възприемат широко тази технология, изпълняват плановете си за увеличаване на производството на батерии, за да си осигурят значителен дял от глобалния пазар и да намалят зависимостта си от внос от Югоизточна Азия.
Броят на електромобилите продължава да нараства и въпросът с амортизираната акумулаторна батерия излиза на преден план в индустрията.
Предлагат се две опции в зависимост от състоянието на батерията и нуждите на компанията, занимаваща се с този компонент - рециклиране или повторна употреба.
Рециклируеми батерии
Процесът на рециклиране включва демонтаж на батерията, след като вече не може да поддържа достатъчно заряд, за да задвижва електрическия мотор, и извличане на материали като литий, кобалт и никел за производството на нови батерии.
Едно от предизвикателствата пред това е свързано с факта, че не всички батерии, особено тези, които може би наближават десетилетие на експлоатация, са проектирани така, че да бъдат отворени за извличане на материали.
Правилата на ЕС относно батериите са остарели и не отразяват настоящото състояние или нуждите на индустрията. Прегледът на този въпрос е в дневния ред на Европейската комисия (ЕК).
Съгласно актуализираната работна програма на изпълнителната власт на ЕС, през четвъртото тримесечие ще бъде представена законодателна инициатива, която ще има за цел да подобри устойчивостта и да действа в крак с технологичното развитие.
ЕК все още не е потвърдила официално дали предложението ще включва промяна на съществуващата директива или замяната ѝ с регламент, въпреки че източниците сочат, че вероятно ще се случи второто.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц