Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

Люк Пиге от ClearSpace с ексклузивно интервю пред UpDate

Космическата индустрия е в процес на дълбока трансформация, казва директорът на стартъпа, който разработва технологии за премахване на космически отпадъци

Люк Пиге от ClearSpace с ексклузивно интервю пред UpDate

Изпълнителният директор на космическия стартъп ClearSpace Люк Пиге даде първото си интервю за българска медия ексклузивно за технологичното предаване UpDate по Bloomberg TV Bulgaria. То ще се излъчи тази неделя,10 април, от 19:30 часа, в ефира на бизнес телевизията.

Какви са плановете на компанията, какви мисии предвиждат да изпълняват в космическото пространство в бъдеще и ще се отрази ли войната в Украйна върху индустрията – на тези и още въпроси отговаря Люк Пиге пред водещия на технологичното предаване UpDate Бойчо Попов.

„Планираме да достигнем рентабилност някъде около 2027 или 2028 г. Може би и малко по-ран, в зависимост от това какви мисии ще успеем да продадем дотогава“, споделя главният изпълнителен директор на швейцарския стартъп.

ClearSpace е основана през 2018 г. като отделна компания от Космическия център на Федералната политехническа гимназия в Лозана (EPFL) - изследователски център, където екип на Люк Пиге от 2012 г. разработватехнологии за улавяне и отстраняване на активните космически отпадъци. 

„Целта беше да се намерят решения за намаляване на броя на космическите отпадъци, най-вече защото те представляват заплаха и проблем за работещите спътници“, каза изпълнителният директор на ClearSpace. Екипът на Космическия център работи в продължение на около 6 години, преди да реши да създаде проекта и да основе стартъп, защото осъзнава, че космическата индустрия е в процес на дълбока трансформация.

Над 27 хил. парчета орбитални отломки се проследяват от американското Министерство на отбраната според НАСА. Околоземната орбита съдържа много повече отломки, които са твърде малки, за да бъдат проследени, но същевременно са достатъчно големи, за да застрашат човешки космически полети и роботизирани мисии. 

„Преди сателитите бяха много големи и скъпи, ние се преместихме в много по-достъпно пространство, където е възможно да изстреляме сателит за много по-ниски разходи и можем да направим много по-малък сателит със същата изчислителна мощност. Което означава, че тенденцията за утрешния ден ще бъде много повече сателити с много по-малък размер и в тази среда има нужда от услуги за изтегляне от орбита, за да може действително да се премахнат тези, които вече не работят. Или да се намесваме при сателити в орбита“, разказва Пиге.

По време на интервюто се засяга и темата за най-големите конкуренти на ClearSpace, както и пазарният дял на кампанията. „Сред най-преките конкуренти е Astroscale от Япония, която има няколко кръга на финансиране и е набрала 300 млн. долара“, коментира още изпълнителният директор.

Люк Пиге разказва, че когато са направили предложение за първата им мисия – за ClearSpace 1 Mission, са влезли в конкуренция с индустриални екипи от различни институции и концерни, включително Airbus, така че са в конкуренция с цялата индустрия. Но в Европа като цяло към този момент има само трима големи играчи, сред които са и те самите. 

В ексклузивното интервю на Пиге за Bloomberg TV Bulgaria зрителите на бизнес телевизията ще научат още каква е възвръщаемостта на компанията, колко средства са вложили в разработването на продуктите си и кога ще се реализира договорът, сключен между ClearSpace с Европейската Космическа Агенция, за първата мисия за отстраняване на космически отпадъци.

Всички тези теми – не пропускайте в предаването UpDate в неделя, 10 април, от 19:30 часа, по Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria
Още по темата: Телекомуникации UpDate

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Телекомуникации
Балеш Шарма е новият лидер на телекомуникационното звено на PPF