Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Google яхна вълната на възстановяването на рекламната индустрия

Alphabet отчете рекордните приходи от 56,9 млрд. долара за последното тримесечие, но облачният бизнес се сблъсква с предизвикателства

Google яхна вълната на възстановяването на рекламната индустрия

Снимка: Bloomberg LP

Американският технологичен концерн Google отчете силно нарастване на потребителските разходи по време на последното тримесечие, за да регистрира рекордни приходи през четвъртото тримесечие, въпреки че за първи път разкри продължаващи понижения във внимателно наблюдаваното си облачно подразделение.

Резултатите на интернет гиганта, публикувани във вторник следобед, отразяват непрекъснатото възстановяване на глобалните рекламни разходи, които бяха ударени в началото на 2020 г., когато хората поставиха на пауза плановете за пътуване и други покупки в отговор на пандемията от коронавирус.

Компанията майка Alphabet отчете рекордните 56,9 млрд. долара приходи спрямо 43,2 млрд. долара преди година. Рекламните подразделения на компанията привлякоха 46,2 милиарда долара, което е почти с 22% повече в сравнение с година по-рано. Анализаторите прогнозираха приходи от 52,7 млрд. долара, включително 42,3 млрд. долара от реклама, показват данни на FactSet, цитирани от Wall Street Journal.

Печалбата на Alphabet също нарасна до 15,7 млрд. долара спрямо 9,3 млрд. долара преди година. Анализаторите очакваха сумата да е 11,9 млрд. долара.

Още по темата

Рут Порат, финансовият директор на Google, каза, че подразделенията на компанията за търсене и YouTube са повишили своето представяне през тримесечието. „Това беше чудесен край на една предизвикателна година“, каза тя.

Приходите от YouTube скочиха с 46% през тримесечието, тъй като рекламодателите се стичаха към платформата за споделяне на видео на фона на пандемията. Компанията заяви, че сега платформата достига до повече потребители на възраст между 25 и 49 години, отколкото всички кабелни телевизионни мрежи, взети заедно.

Google също така разкри за пръв път подробности за разходите за облачното си поделение. Докато тази единица донесе приходи от 3,8 милиарда долара, като цяло тя загуби 1,2 млрд. долара през четвъртото тримесечие. Това разкритие ще позволи на инвеститорите да сравняват по-добре резултатите от облачния бизнес на Google с тези на Amazon.com Inc. и Microsoft Corp.

Междувременно във вторник Amazon посочи своя гуру в изчислителните облаци Анди Джаси за нов главен изпълнителен директор на целия си бизнес, а основателят Джеф Безос ще поеме ролята на изпълнителен председател.

Анализаторите очакваха облачният бизнес на Google да генерира 3,83 млрд. долара приходи, според FactSet, в сравнение с 2,61 млрд. долара преди година. Изпълнителният директор на Alphabet Сундар Пичай каза, че през 2020 г. Google Cloud е подписал повече от три пъти повече сделките на стойност поне 250 млн. долара в сравнение с 2019 г.

Google успя да привлече изявени клиенти за своя облачен бизнес. В понеделник Ford Motor Co. заяви, че е решил да използва Google за облачни услуги, за да помогне за разработването на функции в автомобила и за управление на поточното предаване на данни от своите автомобили.

Акциите на Alphabet поскъпнаха с повече от 7% в извънборсовото работно време. Акциите са добавили около 17% към стойността си през последните три месеца, в сравнение с около 22% ръст за Nasdaq Composite Index.

Силният празничен сезон увеличи и планината от кеш в Alphabet, която сега възлиза на 26,5 млрд. долара. Alphabet регистрира парична позиция от 20,1 млрд. долара в началото на октомври.

И все пак Google е изправен пред нарастващи предизвикателства. Цял наръч от антитръстови съдебни дела обвиняват компанията в различни злоупотреби с пазарното си господство върху онлайн търговията и цифровата информация. Твърди се, че Google мачка конкурентите си и продава потребителите си, за които твърди, че ги защитава.

Освен това потребителите призовават за повече отчетност относно това как компаниите използват техните данни. Alphabet заяви, че планира да ограничи използването на бисквитки на трети страни в своя интернет браузър Chrome. По време на разговор с анализаторите главният оперативен директор на Google Филип Шиндлер заяви, че компанията ще продължи да коригира своите политики. „Хората изискват по-голяма поверителност“, каза той.

А освен малък брой служители на Google създадоха синдикат. Те твърдят, че техните усилия отразяват необходимостта служителите да могат да говорят за компанията, без да се сблъскват с последствия за кариерата си.

В понеделник Министерството на труда заяви, че Google се е съгласила да плати над 3,8 милиона долара за извънсъдебно разрешаване на случай на дискриминация в няколко офиса в Калифорния и Вашингтон.

Alphabet заяви, че сега има повече от 135 000 служители.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Alibaba стана жертва на кражба на данни