IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Графика на деня: Онлайн гигантите, или кой кого притежава в интернет

Гиганти като Facebook, Alphabet и Amazon се възползват от размера, мрежите и водещите си пазарни позиции, за да купуват конкурентите си

14:55 | 05.03.18 г.
<p>
	<em>Снимка: pixabay.com</em></p>

Снимка: pixabay.com

В света на традиционната търговия след десетилетия на консолидация определени конгломерати получиха огромен контрол над банкирането, потребителските стоки, алкохолния и автомобилния сектор, коментира VisualCapitalist.

Макар че интернет е невероятно обширен от гледна точка на мащаба си, а и e доста по-нов, той също се насочва към подобни тенденции.

В резултат на това не е необичайно, че такива гиганти като Facebook, Alphabet и Amazon се възползват от размера, мрежите и водещите си пазарни позиции, за да купуват конкурентите си, докато в същото време правят и други стратегически придобивания. Тази продължаваща консолидация създаде огромна мрежа от дъщерни дружества, осигурявайки на всяка компания майка допълнителна застраховка, че ще запази позицията си на върха на дигиталната хранителна верига.

Днешната графика е дело на 16Best и показва компаниите или уебсайтовете, които са собственост на по-големи „риби“.

Като цяло те спадат в две категории.

1. Поглъщане на конкуренцията

Има ли по-добър начин да си гарантираш господство от това да изядеш по-малките играчи, които правят същото като теб?

За пример можем да вземем Expedia, която притежава конкурентните туристически сайтове Travelocity, Hotels.com, Trivago, Orbitz, Hotwire и CarRentals.com. Друг пример е Groupon – компания, която купи конкурента си LivingSocial, както и Crazeal.

2. Стратегия и тактика

Независимо дали става въпрос за бъдещо подсигуряване, видими синергии или преодоляването на някаква слабост, на тази широка категория се дължи по-голямата част от придобиванията. Тук виждаме как интернет гигантите осъществят стратегически придобивания, за да си гарантират бъдещ успех.

Добър пример за това е закупуването на Oculus от Facebook, което позволява на гиганта в социалните мрежи да навлезе в бизнеса с виртуална реалност – именно онзи тип ново начинание, което би било почти невъзможно за него без помощ и експертиза в сложното технологично поле.

(За по-голям размер на графиката натиснете върху нея)

Други графики вижте тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:34 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още