IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Съкращават 220 влака и 2000 работници в БДЖ, ако не се увеличи субсидията

40 млн. лв. от бюджетната субсидия на холдинга са пренасочени за разплащане с кредиторите

17:20 | 10.12.14 г. 4
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Ако бюджетната субсидия на Холдинг БДЖ остане орязана по начина, предвиден в проектобюджет 2015, това означава съкращаване на 1500-2000 души, както и намаляване на движещите се влакове с около 220 в различните направления. Това обясни министърът на транспорта Ивайло Московски по време на блиц контрол пред депутатите от транспортната комисия към парламента.

В проектобюджета, който вече бе одобрен на първо четене в парламента, е записано, че 40 млн. лева от бюджетната субсидия на холдинга за следващата година ще бъдат прехвърлени като капиталов трансфер за изплащане на кредитите на закъсалата компания. Тези средства ще отидат за покриване на заемите на БДЖ за новите мотриси „Сименс“.

Конкретно тези 220 влака са нискоефективни и доказано губещи, добави министърът.

Московски поиска съдействие от транспортната комисия да бъдат увеличени средствата за субсидията на БДЖ.

Припомняме, че БДЖ, синдикатите и транспортното министерство имат подписан колективен трудов договор от 2013 г., според който няма да има съкращаване на работници през тази и следващата година.

При създавалата се ситуация обаче ще поканя синдикатите на преговори, за да дадат предложения какво да бъде направено, обясни Московски. Той добави, че 40 млн. лева от средствата са необходими за изплащане на дълговете на БДЖ, за да не загуби компанията новите мотриси Desiro.

25-те мотриси и над 3500 вагона на БДЖ служат за обезпечение по кредитите на компанията  и ако не бъде платена сумата, подвижният състав ще бъде разпродаден от банките кредитори. В момента продължават преговорите с кредиторите на БДЖ за решаване на проблемите на дружеството. Задълженията на БДЖ „Пътнически превози“ са намалели в последните години до малко над 600 млн. лева.

Критично е и финансовото състояние на БДЖ „Товарни превози“, като компанията е в технически фалит в момента, добави още Московски. По думите му дружеството в момента има около 120 млн. лв. задължения.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:11 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 3 rate down comment 4
kane
преди 9 години
това е целттада се унищожо бдж докато е държавно, за да може да се продаде евтино на "инвеститор", който да опъва работниците и замърсява средата ни и да изнася печалбите зад граница с .. вагониТва е фашизма"държавата не е решението държавата е проблема"т.е. и следва че всеко решение е унищожавнаето на държавното, за сметка на частнотоза да може да няма щастлив и хубав живот за хората, а печалби за фашистите... и това ако е икономка икономиката се оказа че е античовешка наука!ако се мисли само за подобряване на ик.показатели то човешкия живот се унищожава - факт
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 1
alexx
преди 9 години
Комсомолецът Владиров окончателно ще оправи БДЖ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 4
sirFaith
преди 9 години
Аз не искам с парите ми на данъкоплатец да издържам губещи държавни фирми .... реорганизация .. като не могат да спрат кражбите съкръщения..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 7
ivanrog
преди 9 години
Новия стар шеф, май само това може, да съкращава, реже и да иска от държавата! Хора, цените ви са по-ниски от автобусните и унищожавате все повече линии за сметка на автобусите. Хайде почнете малко да работите за увеличение на приходите, особено при товарните превози, където има огромен потенциал, все пак БДЖ има все повече намаляващ дял.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още