IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Московски: Никой не желае да купи "БДЖ – Товарни превози"

Локомотивният състав на БДЖ е на възраст между 35 и 40 години, призна транспортният министър

10:08 | 18.11.14 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Московски: Никой не желае да купи "БДЖ – Товарни превози"

Новият транспортен министър Ивайло Московски ще рестартира процедурата за приватизация на „БДЖ – Товарни превози“, макар и да призна същевременно, че никой няма желание да купи дружеството.

„Дружеството е в такова състояние, че там трябват огромни инвестиции и огромно преструктуриране, за да може да тръгне на печалба“, обясни той. 

В ефира на „Нова телевизия“ той припомни, че през 2013 година компанията е имала 3 млн. задължения, а към днешна дата те вече са 14,5 млн. лева.

През последните месеци един от основните клиенти на дружеството – Христо Ковачки ( чрез свързаната с него ТБД - Товарни превози", която е собственост на ТЕЦ "Бобов дол") е подал искане за лиценз за превозвач. То все още не е удовлетворено, но когато това стане, значително ще намалеят товарите, които се превозват от „БДЖ – Товарни превози“, прогнозира още Московски.

Според него тежкото състояние на жп сектора е заради липсата на адекватни инвестиции. „Ако приемем като сравнение, че нашата мрежа е горе-долу колкото тези на Чехия или Австрия, десетократно по-малко средства се отпускат от държавата за поддръжка и развитие на жп мрежата“, обясни той. 

В България локомотивният състав на БДЖ е на възраст между 35 и 40 години и части от мрежата не са автоматизирани. Заради липсата на електронни системи съотношението между служител на километър железопътен път е 2,5 пъти по-голямо, отколкото е средното за Европа, обясни министърът.

Същевременно Московски напомни и за местата, които не са електрифицирани и по тях се движат дизелови локомотиви. Освен това по думите му средната скорост по мрежата е 50 км/ч, което е и предпоставка за големи закъснения на влаковете.

Московски коментира и зачестилите инциденти в сектора, като посочи, че това се дължи на 80-километрово трасе, което се рехабилитира по европейски програми, но заради това и гарите са изключени от системата на сигнализация и трасето се управлява ръчно. За да не се стигне до фатален инцидент, вчера Московски нареди спиране на движението в участъка и извозването на пътниците с автобуси.

В момента се изготвят графиците за трансбордиране на пътниците, обясни министърът.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:54 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 32 rate down comment 1
fras
преди 9 години
Всъщност не е вярно, че никой не ще да купи БДЖ - Товарни превози.Преди да отменят процедурата по продажба имаше поне 3-*** сравнително сериозни кандидати.Плюс още поне 2-***, на които беше намекнато, че няма смисъл да участват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 50 rate down comment 4
forexboy
преди 9 години
Сега остава да подарите Товарни превози на някой ваш човек за 1 лв.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още