IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Спират влаковете между Нова Загора и Карнобат заради ръчната сигнализация

Превозването на пътниците с автобус ще е за сметка на фирмите, които модернизират трасето

17:26 | 17.11.14 г.
Спират влаковете между Нова Загора и Карнобат заради ръчната сигнализация

Спира се влаковото движение в участъка Нова Загора – Карнобат, за да се гарантира безопасността в жп гарите, които се управляват ръчно. Това е решил транспортният министър  Ивайло Московски, който днес провери гарите по трасето. То е с дължина от около 80 км и се предвижда пътниците да бъдат превозвани с автобус по него. Това ще продължи, докато не бъде възстановена нормалната сигнално-охранителна и сигнализационна техника, съобщиха от Министерството на транспорта.

В момента гарите Нова Загора, Безмер, Ямбол, Церковски, Айтос и Бургас са в режим на ръчно управление, поради ремонтните дейности заради модернизация на жп линията Пловдив – Бургас. Изпълнителите на обекта са поели ангажимент пред Московски да ускорят изпълнението и до месец и половина да бъде възстановено нормалното влаково движение. Дотогава пътниците ще пътуват с автобус от гара Нова Загора до гара Карнобат, като разходите за това ще бъдат за сметка на фирмите-изпълнители по проекта.  

През последните месеци се случиха няколко ситуации, при които поради човешка грешка на гарите с ръчно управление бяха пуснати по два влака в един коловоз, припомнят от министерството.

В Бургас Ивайло Московски съобщи, че е провел разговор с министъра на културата и вече е съгласуван проектът за нейното модернизиране. Приемното здание на гарата е със статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност, което налага съгласувателна процедура, за да бъде издадено разрешително за строеж. „Разпоредил съм НКЖИ да входират цялата документация максимално бързо в община Бургас за издаване на разрешително за строеж“, съобщи транспортният министър.

Ускоряването на работата по този проект е много важно, защото срокът на договора за строителство излиза извън срока на допустимост на разходите по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г. „Ще направим всичко възможно да ускорим работата и да използваме пълноценно европейското финансиране“, каза министър Московски. Общата стойност на двата договора (строителство и надзор) за модернизацията на гарата е 8,1 млн. лв. без ДДС (с 10% непредвидени разходи).

Междувременно стана ясно, че вчера заради човешка грешка два пътнически влака са се озовали на един коловоз на гара Церковски, казаха запознати със случая пред Investor.bg. Това са били композиции от София за Варна и от Бургас за Ямбол. Не се е стигнало до сблъсък. В участъците, където трасето се модернизира, влаковете се движат със скорост от 25 км/час.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още