Преструктурирането на БДЖ отново стана актуална тема през тази седмица, пишат в коментар икономистите от Института за пазарна икономика (ИПИ) Десислава Николова и Мария Неева. В анализа се посочва, че преди дни от ЕК одобриха отпускането на 172 млн. лв. от държавния бюджет за погасяване на задължения на компанията, натрупани преди присъединяването към ЕС.
„Въпросът е доколко поредната държавна инжекция ще помогне на (де факто) отдавна фалиралата държавна компания или е поредното прахосване на бюджетни средства“, се казва още в анализа.
Според авторите очакваната държавна помощ ще погаси само малка част от дългове на БДЖ. Към края на юни, 2013 г. – последните данни за задълженията на държавните предприятия, с които ИПИ разполага на база заявление за достъп до информация до Министерството на финансите – задълженията на цялата група БДЖ, която включва „Холдинг БДЖ” , „БДЖ – Пътнически превози” и „БДЖ – Товарни превози”, са 996 млн. лева.
59% от всички задължения се падат на холдинга, 28% - дружеството за пътнически превози и останалите – на товарните превози.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
преди 11 години "БДЖ е класическа илюстрация на липсата на стимули за успешно управление на бизнеса, присъщи на държавната собственост"...а мен какво ме интересува, важното е баба ми и други мои роднини, които са пенсионирани служители на БДЖ да могат да пътуват безплатно когато и където си поискат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години По целия свят железопътния транспорт е субсидиран и социално ориентиран:http://bg.wikipedia.org/wiki/Железопътен_транспортТова е тенденция, която ще продължи/поне в краткосрочен план:http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-45_bg.htm?locale=FRБДЖ е едно от лицата на Държавата ни и трябва да е на ниво.Едно по-добро управление би направило несравнимо повече за него.В момента много европейски програми са отворени за това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ИПИ - докога!?Вие нещастни чада на фашизма докога ще спамите и замърсявате родината ми?Знаем всички на чия издръжка сте. Като "лижите" ***. на огатите не си мислете че децата ви не ще разберат какви мерзавци са или родителите им Знайте също че имената ви се знаят и един ден може и да платите и по-скъпо от това дето са ви платили. Обикновено така става - малките рибки го отнасят и плащат най-скъпоЗащо мислите че пропагандата ви ще бъде оставена безнаказана?Докога ще пишето против родината си?и против гръбнака и инфраструктурата на родината си. Против ПОЩАТА, БДЖ, ЗДРАВНАТА КАСА, ПЕНСИИТЕ< ОБРАЗОВАНИЕТО И ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО Помнете ТЕ ви плащат сега, за да платите ВИЕцената един ден. Глупаците в случая сте вие! Замислете се отговор Сигнализирай за неуместен коментар