IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как хотелите стават „зелени“

Макар да се смята, че екокаузата изисква големи инвестиции, тя е по-скоро въпрос на жестове и поведение, достатъчни за финансовата рентабилност

11:52 | 07.07.10 г.
Хотелът Knossos Beach Bungalows Resort е един от двата гръцки хотела, членове на Асоциацията на "зелените" хотели. Снимка: KnossosBeach
Хотелът Knossos Beach Bungalows Resort е един от двата гръцки хотела, членове на Асоциацията на "зелените" хотели. Снимка: KnossosBeach

Множеството активисти и организации за опазване на околната среда доведоха до все по-широкото дискутиране на темата за природното равновесие. Хората започнаха да се замислят за дефицит на водата, за разделно събиране на боклука, за глобалното затопляне и вредните въглеродни емисии.

Асоциацията на „зелените“ хотели вече повече от 16 години обединява всички хотели по света, които са решили да приемат екокаузата и да бъдат част от опазването на околната среда (списъкът включва над 300 хотела и продължава да расте). Част от инициативите на организацията са картите, които гостите могат да поставят върху леглото, ако не искат чаршафите им да бъдат сменяни, или кърпите събирани, както и предоставяне на цял каталог със стоки и технологии, създадени за да пестят ресурси. Целта на сдружението е да привлече повече хотелски организации и да ги запознае с добрите практики, които вече се прилагат по света.

„Още ли не сте чули? Да бъдеш „зелен“ вече е цел номер едно. Да бъдеш „зелен“ означава автоматично по-висока стойност на услугата. Да бъдеш „зелен“ означава вратите да се отварят широко пред гостите, които се връщат отново и отново. Да бъдеш „зелен“ означава задържане на персонала за по-дълго, защото хората осъзнават, че управлението се грижи за тяхното здраве и благополучие“. С тези думи Асоциацията призовава хотелиерите да се замислят за екокаузата.

Всеки бранш намира свой начин да бъде съпричастен към екокаузата. Някои използват рециклирани опаковки, други даряват суми на природозащитни организации. И макар от европейските хотели в Асоциацията на „зелените“ да участват само обекти от Гърция, Холандия, Италия, Великобритания, Португалия и Швейцария, хотелите и ресторантите във Франция също се включват в екокаузата, макар и не членове на организацията.

Отопление с дърва, кофи за разделно събиране на боклук в стаите, кухня, съставена само от местни продукти, чешми с регулиран дебит, термичен дехидрататор за обработване на отпадъците – това са само част от мерките, които предприемат хотелиерите и ресторантьорите в страната, съобщава АФП.

От луксозния хотел до селската хижа френското хотелиерство обръща все по-голямо внимание на екологията.

"В нашия сектор консумацията на вода и електричество е много голяма, изхвърлят се и много отпадъци, така че целта ни е да ограничим отражението от това върху околната среда и да намалим значително нашите въглеродни емисии", обяснява Бернар Грание, генерален директор на хотелската верига "Конкорд" (включваща луксозния парижки хотел "Крийон", хотел "Мартинес" в Кан и други).

Шикозният ресторант "Фукетс" в Париж пък си е поставил за цел да намали емисиите си от въглероден диоксид с 20% до 2020 г. Неговите клиенти могат да ползват хибридни автомобили или мотопед с електрически двигател за придвижването си до ресторанта.

В тризвездния хотел "Бристол" в Париж кухненските и общи отпадъци се обработват от термичен дехидрататор. Технологията позволява получаването на вода за миене на пода, както и сухо вещество, използвано за наторяване.

В същото време броят на екологичните жилища от веригата за стаи под наем в частни къщи "Жит дьо Франс" за една година се е удвоил и те вече са стотина, като в същото време в процес на изграждане са още 200 екологични проекта.

"От три години хотелиерството силно се разраства в тази насока", обяснява Филип Франсоа, президент на специализирана консултантска фирма по туризъм.

Според него обаче има още много неща, които могат и трябва да се направят. Основният проблем е в това, че повечето хотелиери смятат, че инициативата изисква големи инвестиции.

"80 процента от решенията не струват нищо, тъй като става въпрос просто за жестове и поведение, които са достатъчни за финансовата рентабилност, както и за облика на заведението като щадящо околната среда и с добър социален имидж", казва Филип Франсоа. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Галерия виж още

Коментари

Финанси виж още