Национална стачка ще спре влаковете в страната от 10 март, обявиха железничарските синдикати към КНСБ и КТ “Подкрепа”, съобщава в. „Труд”.
Преди дни имаше надежди протестът да се размине след срещите на ръководствата на холдинг БДЖ ЕАД и Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) на 28 февруари и 2 март, но на тях резултат не бе постигнат.
“На срещите си пролича, че и в БДЖ, и в НКЖИ търсят сближаване на позициите. Но не ни предложиха нищо съществено. Така че решението за стачка остава в сила. В четвъртък влаковете ще спрат предупредително за един час, а на следващия ден - 11 март, започваме безсрочни ефективни действия”, коментира пред “Труд” председателят на стачния комитет на Синдиката на железничарите в България Димитър Динев. Според него до тежкото решение се е стигнало след неизпълнени съществени условия от колективните трудови договори на двете жп дружества.
Чашата на търпението е преляла, след като преструктурирането на холдинг БДЖ било обвързано със заем от Световната банка в размер на 460 млн. лева. За да бъде получен, железничарските шефове обещали да съкратят 2800 работници. При това се разбрало, че средствата няма да послужат за модернизация на железниците, а ще покрият стари задължения.
“Най-лошото е, че парите от Световната банка ще заминат пряко към кредиторите, вместо да бъдат инвестирани в развитието на жп транспорта. А ние ще платим за тях с масови съкращения. Така в края на краищата нищо няма да се промени. След месец дълговете пак ще се натрупат. А вече няма какво да се залага. В банките е ипотекирано всичко движимо и недвижимо - локомотиви, вагони, почивните станции, цялото ни имущество”, коментира Димитър Динев.
За да не спрат напълно влаковете, ще има коригирано разписание, което ще позволява движение в незасегнатите от стачката часове - от 16 ч следобед до 8 ч сутринта. Според Закона за железопътния транспорт по време на стачка трябва да се запази над половината от обема на превозите. Експерти са изчислили, че така ще бъдат придвижвани 51-52% от пътническите и бързите влакове, както и 60-70% от товарните.


Навършват се 181 от рождението на капитан Петко войвода
Честваме паметта на свети мъченик Севастиан и св. Модест
ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Българка развя трибагреника на Южния полюс
САЩ ликвидираха четирима души при нов удар по лодка на наркотрафиканти
Заради агресията на САЩ: Венецуела поиска извънредно заседание на Съвета за сигурност на ООН
Сенатът на САЩ утвърди за шеф на НАСА милиардера Айзъкман
преди 14 години Нали сега ще взимат кредит който ще се открадне от наши хора, а после БЪЛГАРСКИЯ НАРОД ще връща като ще продължи да пътува в абсолютно скапани и амортизирани влакове. А сега въпроса към УМНИТЕ ГЛАВИ отговарящи за БДЖ : С колко километра се движи влака София - Бургас като разстоянието е 450 км. , а времето за което го взема това разстояние е от 7.30 - 8.00 часа ? И следващия ми въпрос е : Нормално ли е това т.с. с тези километри с които се движат влаковете ? Ааааааа още един въпрос : Къде у Европата има такива скорости на бързи влакове ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години По-добре служителите на БДЖ изобщо да не се връщат на работа. Приватизиране на БДЖ и пълна либерализация на железопътния транспорт. Това ще се отрази добре и на НКЖИ, защото сега тя обслужва БДЖ, но не получава дължимите пари за това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар