IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Saab вече няма пари и за заплати

Китайските акционери Zheijang Youngman Lotus и Pang Da засега не са платили нито една крона

12:28 | 23.06.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Много скоро колите с марка Saab може да останат в историята. <em>Снимка: Saab</em></p>

Много скоро колите с марка Saab може да останат в историята. Снимка: Saab

Изпадналият в тежка финансова криза автомобилопроизводител Saab затъва все по-дълбоко. Компанията Swedish Automobile, собственик на Saab, заяви, че не може да плати заплатите на служителите си въпреки борбата за намиране на инвеститори, предадоха AP и FP. Сътрудниците на шведската компания трябва да получат следващите си заплати в понеделник.

Swedish Automobile, доскоро оперираща под името Spyker Cars, посочи днес, че преговаря с различни страни за разрешаване на финансовите си проблеми. Компанията обаче предупреди, че няма "гаранции за успеха на тези преговори или за получаване на необходимото финансиране".

Говорителка на Saab описа в предаване на радиоканала SR положението като "съжалително и тъжно". Същевременно тя отказа да коментира медийни публикации за възможна процедура по фалит. Вчера се провалиха и преговорите с 800 доставчика на части за разсрочване на задълженията на Saab.

Междувременно производството в основния завод на концерна в Тролхетан, където има 3700 служители, е замразено именно заради невъзможността на компанията да плаща задълженията си към доставчиците. През последните месеци там се работи само спорадично. 

От производствената лента през първото тримесечие са излезли само 10 000 автомобила, а през второто - нито един. Продажбата на Saab от тогавашния собственик - американския концерн General Motors, на сегашния холандски собственик в началото на 2010 г., направи от шведите един от най-малките производители в Европа с годишен капацитет от 100 000 автомобила. 

Swedish Automobile се опитва да спаси тежкото финансово положение, като преговаря за капиталови инжекции с китайския автомобилен концерн Zheijang Youngman Lotus и китайския автодилър Pang Da. Двете компании вече заявиха, че ще инвестират под различна форма 245 млн. евро като миноритарни акционери, но до този момент са подписали само споразумения за намерения.

Опитите за бързо осигуряване на свежи постъпления чрез продажба на някои заводи на Saab също се провалиха.

За автомобилопроизводителя работят 4000 души в Швеция, повечето в завода й в югозападния град Тролхетан. За подизпълнителите й обаче се трудят около 25 хил. души.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:34 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
STRAHO
преди 12 години
Да заповядат в България - страната на неограничените възможности и .....конкурентни заплати!! Защо ли въпреки конкурентните заплати у Българско, по- скоро биха наели българи- инженери, живеещи в Швеция !!? Не е ли еднаква производителността на труда на Българите навсякъде по света? И ако не е , защо ли!? Странни хора! Не си знаят интереса.:)))..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още