Изпадналият в тежка финансова криза автомобилопроизводител Saab затъва все по-дълбоко. Компанията Swedish Automobile, собственик на Saab, заяви, че не може да плати заплатите на служителите си въпреки борбата за намиране на инвеститори, предадоха AP и FP. Сътрудниците на шведската компания трябва да получат следващите си заплати в понеделник.
Swedish Automobile, доскоро оперираща под името Spyker Cars, посочи днес, че преговаря с различни страни за разрешаване на финансовите си проблеми. Компанията обаче предупреди, че няма "гаранции за успеха на тези преговори или за получаване на необходимото финансиране".
Говорителка на Saab описа в предаване на радиоканала SR положението като "съжалително и тъжно". Същевременно тя отказа да коментира медийни публикации за възможна процедура по фалит. Вчера се провалиха и преговорите с 800 доставчика на части за разсрочване на задълженията на Saab.
Междувременно производството в основния завод на концерна в Тролхетан, където има 3700 служители, е замразено именно заради невъзможността на компанията да плаща задълженията си към доставчиците. През последните месеци там се работи само спорадично.
От производствената лента през първото тримесечие са излезли само 10 000 автомобила, а през второто - нито един. Продажбата на Saab от тогавашния собственик - американския концерн General Motors, на сегашния холандски собственик в началото на 2010 г., направи от шведите един от най-малките производители в Европа с годишен капацитет от 100 000 автомобила.
Swedish Automobile се опитва да спаси тежкото финансово положение, като преговаря за капиталови инжекции с китайския автомобилен концерн Zheijang Youngman Lotus и китайския автодилър Pang Da. Двете компании вече заявиха, че ще инвестират под различна форма 245 млн. евро като миноритарни акционери, но до този момент са подписали само споразумения за намерения.
Опитите за бързо осигуряване на свежи постъпления чрез продажба на някои заводи на Saab също се провалиха.
За автомобилопроизводителя работят 4000 души в Швеция, повечето в завода й в югозападния град Тролхетан. За подизпълнителите й обаче се трудят около 25 хил. души.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 14 години Да заповядат в България - страната на неограничените възможности и .....конкурентни заплати!! Защо ли въпреки конкурентните заплати у Българско, по- скоро биха наели българи- инженери, живеещи в Швеция !!? Не е ли еднаква производителността на труда на Българите навсякъде по света? И ако не е , защо ли!? Странни хора! Не си знаят интереса.:))).. отговор Сигнализирай за неуместен коментар