IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Над 40 млн. лева са дарени за благотворителни каузи през 2008 г.

Социалните мрежи в интернет се превръщат във водещи комуникационни канали за подкрепа на различни каузи

11:25 | 24.03.09 г.
Над 40 млн. лева са дарени за благотворителни каузи през 2008 г.

Над 40 млн. лева са дарени за различни благотворителни каузи през 2008 г., което е с 6 млн. лв. повече от 2007 г., съобщиха на пресконференция от Българския дарителски форум, цитирани от БТА.

През изминалата година се е увеличил обемът на даренията от компании (65% от дарените средства). След тях са частните фондации и гражданите.

Според Българския дарителски форум социалните мрежи в интернет се превръщат във водещи комуникационни канали за подкрепа на различни каузи и кампании. Увеличават се благотворителните кампании в публичното пространство и дарителството чрез SMS.

Най-много средства под формата на пари, стоки и услуги са дарени за институциите за деца, социално слаби и хора в неравностойно положение. На второ място по обем са даренията за лечение на хора и закупуване на медицинска апаратура, а на трето място е подкрепата за каузи, свързани с образованието. Увеличават се даренията, направени за обекти, свързани с културно-историческото наследство, в това число за църкви и манастири.

От Българския дарителски форум отчитат, че освен директните финансови дарения, нарастват и даренията под формата на храни, стоки, услуги, доброволен труд, които са на стойност около 14 млн. лева.

Все по-често даренията са резултат от организирани благотворителни търгове, концерти, изложби и друг тип събития, провокиращи интерес на потенциална дарителска аудитория. Засилва се партньорството между бизнеса и неправителствения сектор при реализиране на различни социални кампании.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:15 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още