IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Барби губи атрактивността си

Производителят на култовата кукла Mattel мина в зоната на загубите

23:43 | 17.04.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Барби губи атрактивността си

Заради спадащи продажби на обичаната в продължение на дълги години кукла Барби най-големият в света концерн за детски играчки Mattel премина в зоната на загубата. За слабия резултат допринесоха и по-ниските продажби в подразделението за играчки за най-малките – Fisher Price, обяви компанията в четвъртък, цитирана от Ройтерс.

През изминалото първо фискално тримесечие компанията отчита загуба от 11 млн. долара след печалба от 38,5 млн. долара преди година. Приходите се свиват с 5% до 946 млн. долара и не успяха да отговорят на очакванията на анализаторите. 

„Изправени сме пред предизвикателна среда в сектора на търговията на дребно“, заяви главният изпълнителен директор на базираната в Калифорния компания Брайън Стоктън.

Играчките от серията Fisher Price са се продавали по-слабо, както и колите - играчки. Към Mattel принадлежат и марките Matchbox и Hot Wheels.

Производителят трябва да се бори с тенденцията от последните месеци, според която много деца искат вместо играчки да получат смартфони или игрова конзола. Продажбите на куклата-икона например са паднали с 14% спрямо предишната година.

Затова Mattel иска да се възползва от процъфтяващия бизнес с блокчетата за сглобяване. За тази цел наскоро компанията придоби канадския производител Mega Brands за около 460 млн. долара, за да "атакува" датския си конкурент Lego.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:40 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 7 rate down comment 0
bgMan
преди 10 години
Барби е много лоша култура и фалшив модел за каквото и да било.Каква атрактивност????
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още