IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alibaba отвори втори център за данни в Силицевата долина

Компанията се изправя пред голям конкурент в лицето на Amazon

12:54 | 09.10.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Alibaba отвори втори център за данни в Силицевата долина

Alibaba Group Holding отвори втори център за данни в Силициевата долина. Ходът е част от инвестицията на компанията на стойност 1 млрд. долара в облачни услуги по целия свят, като това ще ѝ помогне да се конкурира по-добре с американския гигант Amazon.com, пише Bloomberg.

Центърът ще е насочен към клиенти от Западното крайбрежие на САЩ, твърди Етън Ю, който ръководи международната експанзия на подразделението AliCloud. По думите му Alibaba планира да открие първия си център за данни в Европа през първата половина на 2016 г.

Alibaba залага на интернет базирани услуги и работа с големи обеми от данни, за да насърчи растежа си през следващото десетилетие. AliCloud може да носи повече от 1 млрд. долара от общите приходи на Alibaba до 2018 г., сочи проучване на SunTrust Robinson Humphrey.

"По време на нашата експанзия се натъкваме на Amazon Web Services често, тъй като и двете сме насочени към един бързо развиващ се пазар“, коментира Ю.“Като конкурент има много неща, които бихме могли да научим от тях, но има много начини и да се отличим“.

Облачният бизнес на Alibaba в момента допринася само за малка част от общите приходи на компанията, а изчислителната и интернет инфраструктурата представлява 2,6% от продажбите за тримесечието, приключило през юни, сочат данни, събрани от Bloomberg.

Китайските компании най-вероятно ще трябва да се конкурират с местни корпорации, за да достигнат по-големи мащаби, коментира Стивън Лу, базиран в Шанхай партньор в Bain & Co.

"Когато китайска компания отиде в чужбина, да следва диаспората на китайските компании може да бъде добра първа крачка“, допълва той. „И все пак по-голямата част от клиентите на облачните услуги в чужбина са местни, така че китайските компании трябва да проникнат на местния пазар, ако наистина искат да растат“.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:47 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още