IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пивовари искат да обявяват броя на калориите на етикетите на бирата

Засега плановете обхващат Европейския съюз, но следващата им спирка може да се окажат САЩ

09:40 | 27.03.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Описанието на калорийното съдържанието на алкохолните напитки може да се превърне в нещо задължително, след като четири от най-големите производители на бира в света подкрепиха плановете за отбелязване на броя на калориите на продуктите им в Европа, а САЩ вероятно ще са следващата им спирка, пише Wall Street Journal.

Brewers of Europe, организацията, която представлява пивоварите на континента, твърди, че скоро членовете ѝ ще започнат да включват тази информация на етикетите на продуктите си. Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken и Carlsberg са сред фирмите, които подкрепят предложението.

Производителите на алкохолни напитки са подложени на натиск да последват стъпките на хранителната индустрия и да започнат да мислят повече за здравословния аспект на продуктите си.

През 2014 г. 71% от американците заявиха, че това дали стоките са здравословни влияе на решението им за покупка на храни и напитки. За сравнение през 2010 г. същото заявиха значително по-малко хора – 58%, разкрива Food Information Council Foundation.

Най-големият производител на алкохолни напитки в света Diageo миналата седмица обяви, че ще започне да посочва броя на калориите на продуктите си, включително на водката Smirnoff и на бирата Guinness. Новите етикети ще се появят по магазините в САЩ в следващите два месеца, разкриват от компанията.

Някои производители на бира вече са включили списъци с тази информация на своите уебсайтове. SABMiller го прави от 2008 г. насам, но новите планове предполагат обхващането на всички продукти, продавани на територията на Европейския съюз. Идеята е етикетите да включват подробности за броя на калориите, мазнините, съдържанието на сол и въглехидрати на 100 милилитра от напитката.

Пивоварите твърдят, че намерението им е да предоставят на потребителите повече информация за продуктите.

Около 6 на сто от европейските потребители знаят броя на калориите, съдържани в 100 милилитра силна бира, сочи ново проучване, направено от германската компания GfK.

Но анализаторите смятат, че този ход е опит на компаниите да изпреварят действията на европейските регулатори срещу високото съдържание на захар в напитките и мазнините в храните. Сегашният закон в ЕС освобождава алкохолните напитки, които съдържат под 1,2% алкохол, от задължението да предоставят списък на съставките или друга информация за хранителните си стойности.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:24 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още