Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla отново забавя представянето на електрическия си камион

Намираме се в производствен ад, поясни изпълнителният директор на компанията Илон Мъск

Tesla отново забавя представянето на електрическия си камион

Снимка: Ройтерс

Американският пионер на пазара на електрически превозни средства Tesla ще забави представянето на своя напълно електрически камион за пореден път. Сега презентацията е предвидена за 16 ноември, обяви в Twitter изпълнителният директор на компанията Илон Мъск. Първоначалните планове предвиждаха това да се случи през септември, а после компанията отложи датата за края на октомври.

„Намираме се в производствен ад", обяснява Мъск новото закъснение. Tesla понастоящем се бори със значителни затруднения при производството в своя нов Model 3. Едва преди няколко дни стартъпът обяви, че до края на септември са произведени само 260 броя от новата кола от средната класа - вместо планираните 1500 броя.

Виновни за забавянето вероятно са проблеми с автоматичната производствена линия. Според американския бизнес вестник Wall Street Journal съвсем доскоро важни части от новите автомобили Tesla са били монтирани на ръка, вместо с роботи.

Освен това специализираната преса също така съобщава, че Tesla е заменила по време на навлизането към редовното производство някои компоненти от първия Model 3. Подобни проблеми са се случили и в началото на производството на спортната лимузина Model S и по-големия Model X, твърдят запознати източници. 

Още по темата

Мъск обяви през юли 2016 г., когато представи своя "генерален план", че "Tesla Semi", който следва да предложи по-голяма безопасност при по-ниски транспортни разходи в опит да разшири пазара на компанията извън луксозните автомобили. Предприемачът измъчва транспортната индустрия с перспективата за тежкотоварни автомобили, задвижвани от батерии, които могат да се конкурират с конвенционалните дизелови камиони, които могат да пропътуват до 1 600 км с един резервоар гориво. Според по-ранни данни Мъск също така възнамерява да представи и пикап в следващата година и половина до две години и по този начин да запълни гамата превозни средства.

По-напред по отношение на електрическите камиони обаче е германският Daimler. Дъщерната компания Daimler Trucks наскоро обяви в Ню Йорк пускането на пазарите на напълно електрическия камион Fuso Ecanter. Първият клиент е логистичната копания UPS. Според Daimler Fuso Ecanter е първият в света напълно електрически камион в серийно производство. Още през тази година ще започнат доставките към клиенти в САЩ, Япония и Европа. 

Мъск, странен милиардер, чиито амбиции в транспорта включват колонизирането на планетата Марс, отдавна се противопоставя на конвенционалната индустрия. По време на годишната среща на акционерите на Tesla през юни той повтори обещанието си за електрически камион за дълги разстояния. „Много хора не мислят, че може да направим тежкотоварен камион за дълги разстояния, който е електрически, но сме уверени, че това може да бъде направено", каза той тогава.

Мъск може да намери доста добра пазарна ниша. Около 30% от превозите с камиони в САЩ са регионални пътувания до около 350 км, според Сандийп Кар, главен стратегически директор на базираната в Торонто Fleet Complete, която проследява и анализира движението на камиони. Камион с пробег в този диапазон би могъл да доставя товари регионално, например от пристанища до близки градове или от складове до обекти за търговия на дребно, анализира Ройтерс.

Интересът към електрическите камиони е висок сред превозвачите, които искат да намалят своите вредни емисии и оперативни разходи. Електродвигателите изискват по-малка поддръжка от двигателите с вътрешно горене, а токът от мрежата е много по-евтин от дизела.

Сегашната технология не е достатъчно напреднала, що се отнася до зареждане на камионите в цялата страна. Експерти казват, че изискваните батерии ще бъдат толкова големи и тежки, че няма да има достатъчно място за товари.

Средностатистически дизелов тежкотоварен автомобил струва около 120 хил. долара. Цената само на батерията за голяма платформа, способна да достигне до 640 км и превозваща типичен полезен товар, може да бъде по-висока от тази, смятат учени от Carnegie Mellon University.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Коментари (11)

   1| 2    
1
 
2
 
11
0pk до: deant
преди 2 седмици
То като фанеш по 2 дини под мишница ко няма да изпаднеш в производствен ад :]
3
 
1
 
10
преди 2 седмици
и още едно:))
https://en.wikipedia.org/wiki/Vaporware
4
 
1
 
9
преди 2 седмици
всъщност сега се загледах, че термина, който ползва е "производствен ад", на което първоначално не обърнах внимание. Сега си мисля, че става въпрос за "development hell", което всъщност е много лошо, защото не се знае дали изобщо ще излезе от този ад. справка:
https://en.wikipedia.org/wiki/Development_hell
8
 
6
 
8
преди 2 седмици
всъщност ще се забави няма как, ще се забави и пращането на човек до марс и хайпърлооп-а, докато не ни стане ясно, че този човек ни продава топъл въздух под налягане. аде анатемосайте ме сега..
7
 
7
 
7
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Апропо, карах по едно време едно Рено-Туици, ако то изобщо може да се нарече ел.кола - прилича повече на мотоциклет с кош :) Друг сериозен бонус на EV (ма си се нагълтАл с лафове и термини като кенeф с ***) e работата при зимни условия. Тази зима имаше около 20-на дена с непрестанни отрицателни температури, стигащи до -15 -20 градуса. С електричката получаваш два сериозни бонуса в градски условия - 1. Капацитетът на батерията ти пада с около 1/2 само заради студа и 2. седиш на студено. Да не забравяме и лятото при 35 градуса пак имаш бонус - климатикът ти изяжда пробега, ама нищо де, няма да си го пускаш, к'во толкова :)

Още от Новини
Лондон започва да събира „данък отрова“ от старите коли