IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Саудитска Арабия и Русия удължават сделката за по-слаб добив на петрол

Най-големите производители на петрол в света са се договорили споразумението да продължи до март 2018 г.

10:25 | 15.05.17 г. 32
<p>
	Саудитският енергиен министър Халид ал-Фалих и руският му колега Александър Новак. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Саудитският енергиен министър Халид ал-Фалих и руският му колега Александър Новак. Снимка: Ройтерс

Саудитска Арабия и Русия – най-големите производители на петрол в света, се договориха в понеделник да удължат сделката за намаляване на добива за още девет месеца до март 2018 г. в опит да преодолеят глобалното пренасищане на пазара, повишавайки цената на "черното злато", съобщава Ройтерс.

Изборът на момент за съобщаване на новината преди следващата официална среща на Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) на 25 май и силните думи в него изненадаха пазарите. Ходът ще спомогне да се гарантира, че и останалите страни членки на ОПЕК и други производители, които участваха в първия кръг от намаленията, също ще се включат.

В съвместно изявление след срещата си саудитският енергиен министър Халид ал-Фалих и руският му колега Александър Новак заявиха, че са се договорили да удължат сегашната сделка с още 9 месеца до март 2018 г.

Министрите обещаха „да направят каквото е нужно“, за да намалят глобалните резерви до петгодишните средни нива и изразиха оптимизъм, че ще гарантират подкрепа от производители не само от тези в сегашната сделка, се казва в изявлението.

„Налице е значително намаляване на резервите, но не сме там, където искаме, по отношение на достигането на петгодишните средни нива“, каза Фалих на брифинг в Пекин заедно с Новак. „Стигнахме до заключението, че споразумението трябва да бъде удължено“.

Съгласно сегашната сделка, започнала на 1 януари, ОПЕК и други производители, включително Русия, обещаха да намалят добива с почти 1,8 млн. барела на ден през първата половина на годината.

Саудитска Арабия – реалният лидер на ОПЕК, и Русия, най-големият производител в света, заедно контролират една пета от глобалните доставки, или производството на около 20 млн. барела петрол на ден.

Макар че до голяма степен бе очаквано ОПЕК и Русия да се съгласят на удължаване на сделката, моментът и силният език на изявлението повиши цените на петрола с над 1,5% по време на азиатската търговия.

„Мисля, че ОПЕК и Русия осъзнават, че за да върнат пазара обратно на тяхна страна, те се нуждаят от тактика тип „шок и ужас“, където трябва да направят нещо повече от просто удължаване на сделката“, каза Вирендра Чаухан, базиран в Сингапур анализатор на Energy Aspects.

“Пазарът ще очаква и намаляване на износа, не само на добива, тъй като това е нужно, за да се постигне ребалансиране на пазара“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:16 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

29
rate up comment 0 rate down comment 0
KPetkov
преди 6 години
Индуктивни спирачки. Голям смях :) Ще ги натискаш три километра по-рано, че да спреш там за където си тръгнал. Умно, как не се бях сетил. Пак не си чел.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
28
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 6 години
индуктивни спирачки бе, тъпегьоз
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
27
rate up comment 1 rate down comment 3
KPetkov
преди 6 години
Четох. Оказва се, че там където са спестили от двигател, са го вложили за спирачки.https://***.tesla.com/blog/magic-tesla-roadster-regenerative-braking
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 1 rate down comment 0
bgMan
преди 6 години
Не се износват в EV защото реално се използват 100 пъти по-малко от МПС с ДВГ заради включената система за рекуперация на енергията.Споменал съм го в предния си пост, вземи попрочети малко преди да питаш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 1 rate down comment 3
KPetkov
преди 6 години
Я обясни как спирачките не се износват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 0 rate down comment 2
bgMan
преди 6 години
Колкото и да се напъват производителите не можаха да вкарат повече от 7 000 части в EV, 99% от които не се износват и не се налага да се сменят дори и след няколко милиона километра. В МПС с ДВГ частите са над 17 000.В добре проектирано EV двигателя не се износва ВЪОБЩЕ и няма нужда от никакво обслужване, те отдавна са безчеткови, единствения консуматив си остава батерията, спирачките почти не се износват заради рекуперацията, единствено с гумите няма никаква промяна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 3 rate down comment 4
nobel
преди 6 години
Ох милият. Той очевидно е гледал сметките по колко електромобила би трябвало да се произвеждат, за да станат 1% от возилата след 20 години. И единицата му се е видяла като 100. За това му е толкова лоша преценката.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 1 rate down comment 1
KPetkov
преди 6 години
Дали това няма да е началото?http://***.cnbc.com/2017/05/15/the-most-widely-followed-tesla-bull-on-wall-street-just-changed-his-mind.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 12 rate down comment 0
KPetkov
преди 6 години
Верно ли? За 2015 година числото на автомобилите е 900 млн., от които 1,2 млн. са електрически. Т.е. ти предвиждаш, че след около 20 години ел. коли ще са около 1% от сегашното ниво. Ако Мъск разбере ще се гръмне, а той толкова разчиташе на някакви продажби, че да си върне дълговете. Или може би ти говориш за пазара в Източна Европа?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 11 rate down comment 1
nobel
преди 6 години
Ами аз ти казах, че не можеш да смяташ, но явно много съм те надценил. Ти очевидно не познаваш и числата. Ако казаното от теб е вярно излиза, че за 20 години по половин милион автомобила ще могат да променят автомобилният пазар в света? Въобще, ама ВЪОБЩЕ и изобщо няма да е достатъчно. Защото това прави всичко на всичко 10 милиона автомобила. А само от 1909-а до 1927-а заводите на Форд са произвели 14 милиона 689 хиляди 525 автомобила. При това говорим само за една марка и дори само за един модел. По това време Форд са произвеждали по 9 000 автомобила на ден, но и това не е било достатъчно. Шевроле са произвеждали още 3 000, без да става дума, че автомобилостроителните фирми в Щатите тогава са били цифром и словом 1050 / хиляда и петдесет/. Къде си тръгнал ти с твоя жалък половин милион на година?! Това да не го е смятал този от родителите ти, който беше математик.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още