IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Саудитска Арабия и Русия удължават сделката за по-слаб добив на петрол

Най-големите производители на петрол в света са се договорили споразумението да продължи до март 2018 г.

10:25 | 15.05.17 г. 32
<p>
	Саудитският енергиен министър Халид ал-Фалих и руският му колега Александър Новак. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Саудитският енергиен министър Халид ал-Фалих и руският му колега Александър Новак. Снимка: Ройтерс

Саудитска Арабия и Русия – най-големите производители на петрол в света, се договориха в понеделник да удължат сделката за намаляване на добива за още девет месеца до март 2018 г. в опит да преодолеят глобалното пренасищане на пазара, повишавайки цената на "черното злато", съобщава Ройтерс.

Изборът на момент за съобщаване на новината преди следващата официална среща на Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) на 25 май и силните думи в него изненадаха пазарите. Ходът ще спомогне да се гарантира, че и останалите страни членки на ОПЕК и други производители, които участваха в първия кръг от намаленията, също ще се включат.

В съвместно изявление след срещата си саудитският енергиен министър Халид ал-Фалих и руският му колега Александър Новак заявиха, че са се договорили да удължат сегашната сделка с още 9 месеца до март 2018 г.

Министрите обещаха „да направят каквото е нужно“, за да намалят глобалните резерви до петгодишните средни нива и изразиха оптимизъм, че ще гарантират подкрепа от производители не само от тези в сегашната сделка, се казва в изявлението.

„Налице е значително намаляване на резервите, но не сме там, където искаме, по отношение на достигането на петгодишните средни нива“, каза Фалих на брифинг в Пекин заедно с Новак. „Стигнахме до заключението, че споразумението трябва да бъде удължено“.

Съгласно сегашната сделка, започнала на 1 януари, ОПЕК и други производители, включително Русия, обещаха да намалят добива с почти 1,8 млн. барела на ден през първата половина на годината.

Саудитска Арабия – реалният лидер на ОПЕК, и Русия, най-големият производител в света, заедно контролират една пета от глобалните доставки, или производството на около 20 млн. барела петрол на ден.

Макар че до голяма степен бе очаквано ОПЕК и Русия да се съгласят на удължаване на сделката, моментът и силният език на изявлението повиши цените на петрола с над 1,5% по време на азиатската търговия.

„Мисля, че ОПЕК и Русия осъзнават, че за да върнат пазара обратно на тяхна страна, те се нуждаят от тактика тип „шок и ужас“, където трябва да направят нещо повече от просто удължаване на сделката“, каза Вирендра Чаухан, базиран в Сингапур анализатор на Energy Aspects.

“Пазарът ще очаква и намаляване на износа, не само на добива, тъй като това е нужно, за да се постигне ребалансиране на пазара“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:16 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

19
rate up comment 9 rate down comment 1
doba
преди 6 години
Относно прехода към коли на ток.Ел. Двигателят е с много по-проста машина с безкрайно по-лесно обслужване - грес, лагери.Рано или късно това ще стане, въпросът е да се намери добро решение с батериите. АКО/КОГАТО такова решение има- ДВГ остава в историята(освен за колекционерите)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 7 rate down comment 0
doba
преди 6 години
БГ като нетен вносител на енерго-ресурси сме от страната на плащащите.Т.е. колкото по-малка е цената и по-дълго се задържи сегашното положение - толкова по-добре за нас.Е, ако паднат допълнително цените - още по-добре.Помним годините, когато петрола беше $160 барела, а бензина/нафтата по 2.80л/литъра, газта по 1.50лв/л.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 3 rate down comment 7
khao
преди 6 години
за 20 години някъде ще стане промяната ако се произвеждат по половин милион на година, сметнато е отдавна, без да правиш смешни паралели с преди век ... пак сртавняваш чушки с компютри
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 2 rate down comment 3
khao
преди 6 години
Земи направи една сметка, колко от съвременната работна сила е включена в автомобилостроенето и изработката на всякакви други машини с ДВГ, резервни части, масла, сервизи, лицензиозни режими.-------------------колкото и да правят EV, то пак е форма на автомобилостроене... каква е разликата ? Какво толкова е по различно освен вида гориво ? ... зада ти докажа че не е първосигнално :) Света има нужда от някаква бройка автомобили да се произведът годишно, дали че са на бензин или ток, все някой трябва да произведе тази бройката... и тук не броя големите фабрики за батерии.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 10 rate down comment 5
nobel
преди 6 години
През далечната 1923-а само Хенри Форд само от модел Т е произвел 2 милиона, 11 хиляди, 125 автомобила. При това населението на Щатите тогава е било около 80 милиона. Днес е нараснало почти четворно. Хайде сега някой, който е учил аритметика поне до четвърто отделение да пресметне колко трябва да се увеличи производството на електромобили, за да станат те масови. Защото за сега то е десетки ПЪТИ по-малко от това на форд през 23-а и расте драматично по-бавно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 10 rate down comment 1
KPetkov
преди 6 години
Не си чел скоро за Беларус. Има разум в Лукашенко, не е като нашите репи, които си ги избираме.Lukashenko (20.04.2017): Some people in Russia also like to criticize the improvement of relations between Belarus and Europe. They say that Belarus is turning to the West. No one needs us in the West. They already have such things that Belarus can offer. You also know how they see me in the West. Living in the center of Europe, we have to pursue this policy to protect the country, its security, sovereignty, independence and stability, to create normal living conditions for people. We cannot quarrel either with Russia or the West. This is our fate, the president said.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 6 rate down comment 10
Ironhorse
преди 6 години
Колкото и да се договарят за намалване, все тая ...Бъдеще в петрола няма.Да, ще се ползва, но все по-малко.няма да съм очуден ако през 2018г. се отбележи спад в световната консумация, а световния БВП да е на плюс.Новите технологии режат консумацията на нефт по много направления.Засега малко по малко, но промените настъпват толкова бързо и неумолимо, че чак са ми смешни напъните на бензиноколонката с ядрени ракети.А, какво стана с Евразийския съюз ... ?Май Беларус и Казахстан вече бягат от путин.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 14 rate down comment 4
KPetkov
преди 6 години
Няма как да я пренебрегна врачката. Използва сложен инструмент за прогнозиране, май беше "moving weighted average". Винаги е прав. Миналата година прогнозата му беше 43-48. Тая е 47-53. До края на готината, ще е 53-58. Пък после може да стигне до 90-100, ама най-вероятно няма да стане, тъй като идеята на СА е да задуши доколкото може шистовите производители. Още повече, че Арамко контролират вече на най-голямата рафинерия в Щатите. Най-вероятно ще се засилят военните действия навсякъде, където може да се копне нефт.http://money.cnn.com/2017/05/01/investing/saudi-arabia-buys-largest-oil-refinery-port-arthur/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 10 rate down comment 3
Pyramid
преди 6 години
И защо да остава без препитание? В един лектромобила 80% от детайлите са съвсем същите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 14 rate down comment 5
bgMan
преди 6 години
Аз не бъркам автономни с EV.А ти бързаш да опонираш без да мислиш, доста първосигнално.Земи направи една сметка, колко от съвременната работна сила е включена в автомобилостроенето и изработката на всякакви други машини с ДВГ, резервни части, масла, сервизи, лицензиозни режими. Ако не е тази огромна индустрия какво ще ги правят всичките тези работници? Защото никой от тях няма да иска да сади домати и да гледа агнета.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още