fallback

PepsiCo продължава да се отдалечава от основния си бизнес с ново придобиване

Компанията купува производител на системи за домашни напитки за 3,2 млрд. долара

13:35 | 20.08.18 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският производител на безалкохолни напитки PepsiCo Inc. ще купи израелския производител на системи за домашни напитки SodaStream International Ltd. за сумата от 3,2 млрд. долара, съобщиха двете компании в изявление.

PepsiCo ще плати по 144 долара за акция в брой. Това е с 11 цента над стойността на книжата след края на борсовата търговия в петък. Покупката също така е и най-голямата за компанията от осем години насам, съобщава Bloomberg.

Свиващото се потребление на сладки газирани напитки и притесненията за последствията върху околната среда от производството им накараха производителите да се опитат да навлязат и на пазара на домашни напитки, въпреки че успехът все още е спорен.

Coca-Cola Co. навлезе в сегмента през 2014 г., когато закупи дял в Green Mountain Coffee Roasters, въпреки че системата за производство на безалкохолни, която разработиха съвместно, беше спряна от продажба.

За да се пребори с отслабването на пазара на газирани напитки от последните години, главният изпълнителен директор на SodaStream Даниел Бирнбаум промени маркетинг фокуса на компанията към производство на газирана вода.

Покупката по всяка вероятност ще е последният голям ход на изпълнителния директор на PepsiCo Индра Нуий, която по-рано този месец заяви, че се оттегля от поста след 12-годишна служба.

SodaStream продава машини, които газират чешмяна вода. В миналото реклами на компанията компанията включваха критики към големите производители на безалкохолни заради това, че замърсяват прекомерно околната среда. След поевтиняване през 2014 г. и 2015 г. акциите на производителя поскъпнаха, след като компанията се насочи към газираната вода.

SodaStream се оказа в центъра на скандал в Близкия изток. Компанията трябваше да затвори своя фабрика на Западния бряг през 2014 г., която според протестиращи е част от незаконната израелска окупация на територията.

Миналия месец компаниите Keurig Green Mountain и Dr Pepper Snapple Group се сляха, образувайки нова компания за напитки с годишна печалба от 11 млрд. долара. В същото време миналата седмица Coca-Cola се съгласи да купи миноритарен дял в компанията за спортни напитки Bodyarmor в опит да разшири още портфолиото си извън сегмента на газираните питиета.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:39 | 11.09.22 г.
fallback
Още от виж още