Американският производител на безалкохолни напитки PepsiCo Inc. ще купи израелския производител на системи за домашни напитки SodaStream International Ltd. за сумата от 3,2 млрд. долара, съобщиха двете компании в изявление.
PepsiCo ще плати по 144 долара за акция в брой. Това е с 11 цента над стойността на книжата след края на борсовата търговия в петък. Покупката също така е и най-голямата за компанията от осем години насам, съобщава Bloomberg.
Свиващото се потребление на сладки газирани напитки и притесненията за последствията върху околната среда от производството им накараха производителите да се опитат да навлязат и на пазара на домашни напитки, въпреки че успехът все още е спорен.
Coca-Cola Co. навлезе в сегмента през 2014 г., когато закупи дял в Green Mountain Coffee Roasters, въпреки че системата за производство на безалкохолни, която разработиха съвместно, беше спряна от продажба.
За да се пребори с отслабването на пазара на газирани напитки от последните години, главният изпълнителен директор на SodaStream Даниел Бирнбаум промени маркетинг фокуса на компанията към производство на газирана вода.
Покупката по всяка вероятност ще е последният голям ход на изпълнителния директор на PepsiCo Индра Нуий, която по-рано този месец заяви, че се оттегля от поста след 12-годишна служба.
SodaStream продава машини, които газират чешмяна вода. В миналото реклами на компанията компанията включваха критики към големите производители на безалкохолни заради това, че замърсяват прекомерно околната среда. След поевтиняване през 2014 г. и 2015 г. акциите на производителя поскъпнаха, след като компанията се насочи към газираната вода.
SodaStream се оказа в центъра на скандал в Близкия изток. Компанията трябваше да затвори своя фабрика на Западния бряг през 2014 г., която според протестиращи е част от незаконната израелска окупация на територията.
Миналия месец компаниите Keurig Green Mountain и Dr Pepper Snapple Group се сляха, образувайки нова компания за напитки с годишна печалба от 11 млрд. долара. В същото време миналата седмица Coca-Cola се съгласи да купи миноритарен дял в компанията за спортни напитки Bodyarmor в опит да разшири още портфолиото си извън сегмента на газираните питиета.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
преди 7 години Мен ако питат, газираната водица даже е по-приятна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар