Какви са наблюденията ви за гръцките инвестиции в България?
Кризата в Гърция стопира доста от тези инвестиции. Но всъщност забелязвам и друго - напоследък доста големи гръцки компании се местят в България. В този аспект може да се каже, че има все повече гръцки инвестиции. Оптимист съм, че в близките години обемът им ще се увеличи. Може би няма да достигнат до нивата отпреди 10 години, но въпреки това със сигурност ще има раздвижване.
А какво можете да ни кажете по отношение на експортната политика?
Към момента ние основно работим за местния пазар и износът е една от основните области, които ние бихме искали да развием в бъдеще. Към момента сме инвестирали главно в човешки ресурси - в хора, които биха могли да развият експорта ни, да го затвърдят и да го разширят. Ние вече реазлизираме износ в Турция, Либия, Ирак и Иран. Бихме искали да задълбочим търговските си и експортни отношения. Ще се целим и към страните от Европейския съюз със сигурност.
Какъв процент от продукцията през тази година е предназначена за експорт?
Бих казал, че 10-12% от продукцията през 2013 година е била предназначена за експортни цели. Нашият износ е само с част от продуктовото ни портфолио. Продуктите ни са създадени с цел да задоволим нуждите на пазара в България, затова и са създадени по вкуса на местния потребител. В тази връзка трябва да се отбележи, че не всички от продуктите ни могат да бъдат пренасочени за експорт. Това ни прави различни от другите мултинационални компании, които се опитват да привнесат чуждестранни порядки в продуктите си. Чрез продуктите ни ние промотираме и българските хранителни навици.
Какъв процент на експорта бихте искали да достигнете?
Хубава двуцифрена сума. Но това, което искам да отбележа, е, че за нас винаги местният пазар ще остане водещ приоритет. За нас е важно да продължим да продаваме на българския пазар и след това да изнасяме.
Какво можете да кажете по отношение на потребителските навици на пазара?
Клиентите в България се ориентират най-вече по цените. Забелязваме, че когато те попаднат на продукт, който влиза в допустимата стойност, започват да наблюдават и хранителната стойност. Нашите продукти са много полезни. Когато продуктът е качествен, на подходяща, приемлива цена, ние задържаме доверието и интереса на потребителите.
Какви са отношенията на компанията с големите търговски вериги?
Въпреки навлизането на големите вериги в България ние сме подобрили отношенията си с тях. Мога да кажа, че виждам по-големи възможности да представяме цялата си гама продукти при тях без да имаме проблеми в хода на търговските ни разговори. По принцип България е сред страните в ЕС, където проникването на големи търговски вериги е най-слабо. Освен това, понеже нашите продукти са на приемлива цена и отговарят на българския вкус, големите вериги се радват на партньорството си с нас.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 12 години Евала на предишния собственик. ГОЛЯМ! Образцов. Така се прави, малък бизнес, напипа ниша, разви го, завзе пазар и продаде. Трърновци казват че самата фабрика от самото начало била екстра организирана и се работи както трябва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не съм доволен, напоследък развалихте вафлите "Троя" :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар