Токио е бил най-предпочитан за експанзия от глобалните вериги през 2014 г. въпреки смесените сигнали, които изпраща икономиката на Япония на инвеститорите, и увеличението на данъка върху продажбите, сочат данните на консултантската компания CBRE.
През миналата година японската столица е привлякла 63 нови бранда, с което оглавява класацията на компанията. Най-активни на пазара в града са луксозните брандове, а желанието им да навлязат на пазара доведе и до ръст на наемите на търговски площи в града, посочва се в доклада на компанията.
В топ 15 присъстват основно азиатски градове. Втората позиция е за Сингапур с 58 нови бранда, а третата – за Абу Даби с 55. Следват Тайпе (49), Дубай (45) и Хонконг (45).
Москва заема седмата позиция в класацията, като е лидер за Европа с 41 нови бранда, които са навлезли на пазара през миналата година. Осмото място е за Париж с 40 бранда, а на девето е Пекин с 39.
В топ 15 попадат още Доха, Берлин, Торонто, Манила, Щутгарт и Истанбул, като няма други градове от Европа.
За района на Централна и Източна Европа най-атрактивна за търговците е Варшава. Столицата на Полша е привлякла 16 нови бранда през 2014 г., като се очаква тази година да е още по-силна за търговския пазар.
Будапеща също се очертава като желана дестинация за световните търговски вериги. През миналата година градът е привлякъл 7 нови бранда.
Европа обаче е най-желаната дестинация за експанзия на глобалните търговски вериги от среден клас, докато фокусът на луксозните брандове са Азия и Америка. Веригите от среден клас са и най-активни, що се отнася до експанзията.
По страна на произход най-мащабни са плановете за разширяване на търговците от САЩ, следвани от веригите от Италия, Великобритания, Франция и Испания.
Същевременно Лондон задържа лидерската си позиция като най-интернационалната шопинг дестинация. Близо 60 на сто от глобалните търговски вериги са представени в британската столица, отчитат експертите. Точно заради интернационалния характер на пазара в Лондон през миналата година там са навлезли само 12 нови бранда.
Като втория най-международен пазар в света Дубай затвърждава позициите си, следван от Шанхай на трето място.
Световните търговски вериги продължават да развиват плановете си за експанзия и се насочват към значително по-широк кръг от локации, пише в доклада на компанията. От 164-те проучени за целите на доклада пазари на половината са навлезли поне по пет нови ритейлъра през миналата година.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.