Емирствата събираха средства от инвеститори, от международните дългови пазари и от купувачи на зелено.
Абу Даби например планира да инвестира 500 млрд. долара в промишленост, туризъм и култура, за да увеличи приходите си, различни от тези от петрол до 64% от БВП.
След като обаче кризата пресуши кредитирането в региона, Абу Даби и федералното правителство на ОАЕ увеличиха финансовата си роля за играчите в сектора на имотите. Пред строителите обаче стои друго сериозно предизвикателство. Съвсем скоро фирмите трябва да се издължат на правителствата за получената помощ през 2009 г.
Aldar дължи 600 млн. долара, а Nakheel, която строи палмовите острови край Дубай, трябва да върне 1,6 млрд. долара. United Properties пък има дълг за 116 млн. долара с падеж през тази година.
"В момента като че ли акцентът е да бъдат преодолени финансовите проблеми на фирмите и да бъде възстановено състоянието им", коментира Гияс Гокент, главени икономист в National Bank of Abu Dhabi PJSC.
По думите му цените на жилищата в Абу Даби ще паднат с още 10-15%, след като бъдат завършени още 20 хил. жилища там и други 25 хил. в Дубай. Подобен брой имоти се очаква да бъде пуснат на пазарите в емирствата през 2013 г.
Въпреки че правителството на Абу Даби не е обявявало промени на плана си за развитие, от публикуването му през 2008 г. насам значителен дял от проектите, които са записани в него, са в застой и се преразглежда икономическата им жизнеспособност, посочват експерти.
Планът предвижда населението да достигне 5 млн. души до 2030 г. от 1,6 млн. през 2008 г. Затова правителството може да възобнови някои замразени проекти, ако ги сметне за значими в дългосрочен план. Дали са печеливши може и да не е единственият фактор при вземането на решение за възобновяване на дейностите по тях.


Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
преди 13 години Само най-голямата строителна компания струваше досега на емирството близо 10 млрд. долара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар